A kínai sörpiac hanyatlása ellenére a Heineken erős növekedést produkált az országban, közel 20 százalékkal emelve eladásait tavaly, ami majdnem 700 millió liter sört jelentett. Mindez a China Resources Beer állami sörgyártóval kötött megállapodásnak köszönhető, amely lehetővé tette a Heineken márkáinak terjesztését, és amelyben a holland cég 21 százalékos részesedést szerzett – írja a vg.hu.
 |
Fotók: Pexels |
Kínai sörpiac: a Heineken sikertörténete a hanyatlás közepette
A helyi sörgyártó hálózatának és a prémium kategóriás termékek népszerűségének köszönhetően a Heineken gyorsan terjeszkedett az országban. Az Amstel és más márkák 20 évre szóló forgalmazási jogát a China Resources Beer kapta meg, a Heineken pedig szponzori szerződésekkel – például a sanghaji Forma-1 támogatásával – erősítette a márka jelenlétét. A kínai sörpiac egészét továbbra is hanyatlás jellemzi, ahogy más nyugati márkák is szenvednek: a Carlsberg eladásai 1 százalékot estek tavaly, és a cég szerint a piac évek óta strukturális problémákkal küzd. A Heineken viszont a China Resources Beer disztribúciós hálózatára és a prémium kategóriára építve továbbra is képes volt növekedni.

Néhány óriáscég uralja a nemzetközi sörpiacot
A sörtermelés nagy része néhány óriáscég kezében összpontosul, köszönhetően az elmúlt húsz évben lezajlott globális konszolidációnak. Olyan óriások, mint az Anheuser-Busch InBev, a Heineken vagy a Carlsberg, sorra bekelebezték a legismertebb márkákat. Ha csak a világ öt legértékesebb sörmárkáját nézzük, négyet az AB InBev birtokol. Ezek között ott van a Budweiser, a Beck's, a Stella Artois, a Leffe, a Modelo és a Corona is. Bár a kézműves sörök világszerte egyre népszerűbbek, a kisebb gyártók továbbra is óriási lemaradásban vannak a nagyokhoz képest. (Forrás:
Origo)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése