2018. július 18., szerda

DAB Dortmunder Export

Egy igazi német sör a DAB Dortmunder Export, a gyártó – a roppant egyszerű és letisztult külleme szerint is – pedig a prémium kategóriát célozta meg vele. Minőségi mivoltából csak keveset vont le az a tény, hogy pohárba kiöntve az aranysárga főzetnek nagyon vékony habkoronája volt, és az is rövid időn belül elillant. Gondolom, nem ilyennek kellene lennie! Talán az üveg sörömmel volt valami gond, talán túl le volt hűtve, vagy talán én töltöttem ki rosszul a pohárba? 



Különösebben nem foglalkoztatott, de most, hogy véleményeznem kellett ezt a seritalt, rákerestem, mit is rejt a nevében lévő három betű. És roppant egyszerű volt a válasz: a sör megnevezése az alapvállalat nevének a rövidítése, azaz a Dortmunder Actien-Brauerei formerly Herberz & Co. egyenlő a DAB-bal.

De térjünk vissza a szóban forgó sörhöz, amelynek illata nem túl erős, de kellően malátás. Viszonylag kevés a szénsavtartalma, íze nagyon jó, a komló és maláta között jó az egyensúly, ezért se nem keserű, se nem édes. Krémes, de könnyű, nem tolakodó, és pont olyan az aromája, amit egy jó német sörtől elvárunk. Utóíze száraz, ám végül nem tudott magával ragadni a DAB. Mindezek ellenére nyolcasra osztályozom, hiszen összességében egészen jó sör. Egészségünkre!



Gyártja: Dortmunder Actien-Brauerei
Származási hely: Németország
Itt vettem/kitől kaptam: Bertis 1 (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 3,90 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5%
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, sörélesztő
Típus: világos sör
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 8/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen 


1 megjegyzés: