2018. július 3., kedd

Grimbergen Double-Ambrée


Két alakalommal is ittam ebből a sörből, s bár rajtam kívül mindenki más dicséri, sőt, ódákat is zengnek róla, nekem nem tetszett. Nem azt mondom, hogy rossz a Grimbergen Double-Ambrée, de nem nekem készült. A karamellel még megbirkóztam, hiszen más seritalban is van, ám a cukros édességét nem tudom/tudtam elfogadni. Lehet ettől jó, ettől egyedi a Grimbergen, viszont pont ezért van annyira messze ízvilágban egy igazi sörtől, mint Makó Jeruzsálemtől.

A főnixmadaras küllemével mindig felhívja magára a figyelmet ez a habos nedű, így sokat szemezgettem vele, amíg újra vettem belőle egy üveggel. Megnyitás után egyből érezhető volt a sör édeskés illata, bézsszínű habkoronája vékony volt és gyorsan elillant. A Grimbergen Double-Ambrée színe sötétsárga, majdhogynem barnás, ízében az édes mellett a karamellt és a malátát is fölfedeztem. Mindehhez társult egy gyümölcs is, de én azt nem tudtam beazonosítani. A gyártó szerint ez az aszalt szilva... A kevésbé szénsavas sör utóíze szintén édes, ami teljesen elnyomja a Grimbergen Double-Ambrée fűszerezettségét. 


Ahogy mondtam, nem rossz ez a duplán erjesztett malátával és komlóval készített „apátsági” sör, de én nem dobtam el az agyam tőle. Csak az kóstolja meg, aki valami különlegeset szeretne inni, mert szerintem másnak nem fog tetszeni. Egészségünkre!

Gyártja: Brasseries Kronenbourg
Származási hely: Belgium
Itt vettem/kitől kaptam: Mimi-Zup (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 6,90 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 6,5%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): 14.7ºP
Keserűségi index (IBU): 22
Összetevők: víz, árpamaláta, glükózszirup, cukor, karamell E150c, komlókivonat
Típus: belga ale
Színe: sötétsárga (barnás)
A sör pontszáma: 6/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: nem

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése