2018. március 4., vasárnap

Neumarkt


Évekkel ezelőtt egy állatorvosos minifocis összerázón, edzőtáborban ittam először Neumarkt sört, amit a 90-es évek elején alapított Bere Mureş Rt. állított elő 1998-tól; időközben a marosvásárhelyi sörgyárat felvásárolta a Heineken Románia és azóta a hollandok bitorolják a márkát. Akkor – a szeptemberi hőségben – sportolás után, flekkenezés közben, baráti beszélgetés mellett és bulizás alatt könnyedén, olajozottan csúszott le az ember torkán. Tavaly nyárig nem is ittam többet belőle, pedig nem tartottam rossz habos nedűnek. Nyáron a Brassó megyei Kissinken tett rokoni látogatás alkalmával kereszteződött ismét utunk a marosi gyökerekkel rendelkező seritallal, s már akkor újfent megjegyeztem magamnak, hogy jól behűtve és nagy hőségben roppant jónak tűnt.


Tudom, hogy a Neumarkt nem a világ legjobb söre, s a határozott proli ital jellegét az alacsony ára is nagyon erősíti. Habja fehér és szép, ám roppant gyorsan eltűnik. Illata erőteljes, a párom parasztos jelzővel illette. Íze keserű, erőteljesen nyers, ezt nem sokan szeretik, s nekem sem mindig jön be... Nekem is rá kell hangolódnom! A közepesen testes ital gyengén szénsavazott, amitől vizezettnek tűnhet a sör. Sokaknál megbukna a Neumarkt, de én minden negatívum ellenére ötös fölé értékelem, hiszen ahogy korábban is jeleztem, jól behűtve és nagy hőségben elfogadhatóan hűsíti az embert. Nem a legrosszabb román sör, a kiskocsmákban, lajbitépőkben a Bucegi sörrel együtt viszi a prímet. Az üzletekben a PET-palackos változata kelendő nagyon, amiből feles (a gránát – a gyártó a csomagolás kialakításával próbált viccelődni), egyliteres (a bomba), valamint két és fél literes (a löveg) kiszerelés is van. 


Gyártja: Heineken Románia
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: Bertis 1 (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 2,10 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5,2%
Szárazanyag-tartalma: 11°P
Keserűségi egység/IBU: - 
Összetevők: víz, árpamaláta, kukoricadara, komló, komlókivonat
Típus: világos sör (pils dortmuner)
Színe: sárga
A sör pontszáma: 5,5/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: tikkasztó hőségben és jól behűtve


4 megjegyzés:

  1. Mondjuk nyáron és jól behűtve még a víz is elfogadható, de amúgy szerintem sem rossz az ár-érték arány a Neumarktnál. S a neve is tetszik, tükröződik benne a régió több etnikumú jellege. Azért sokat nem innék belőle.

    VálaszTörlés
  2. Meg lehet inni ezt a sört, s az ötödik után már úgysem tudod mit iszol. :)

    VálaszTörlés
  3. "nyáron és jól behűtve még a víz is elfogadható" mondattal abszolút egyetértek. Ellenben édesapámtól kaptam egy ilyen sört ajándékba s most meg is kóstoltam. Üres hasra, bármilyen mellékíz nélkül a számban így is azt mondhatom, hogy valóban iható és kellemes sör. 5.5/10-et én is adnék neki, elvégre nem rossz ital.

    VálaszTörlés
  4. A Heineken helyében nem adnám a nevem ehhez a borzalomhoz,lehet bármilyen hőség.Egy B brandes ital,annak is az alja.

    VálaszTörlés