2016. november 29., kedd

Grolsch Kornuit

„A sör demokratikus ital, a miniszter sem kap jobb sört, mint a kocsisa” – mondta egykor a Nobel-díjas német költő, Paul Heyse. E gondolat mentén indítottam útjára székely sörkalauzomat, amely révén megpróbálok irányt mutatni a napjainkban is zajló erőteljes sörforradalom útvesztőjében. Mindezt nem egy profi, szakavatott nézőpontjából teszem, hanem a laikus sörkedvelő szemüvegén át mutatom be a híresebb vagy éppen kevésbé ismert hazai, külföldi, nagyüzemi és kézműves habos nedűket. A sörös véleményezések, kritikák célja nem a reklám, az itt olvasottak saját megítélésemet képezik. Ha ezt ilyen jól leszögeztem, a bemutatásra kerülő sörök sorát egy holland habos nedűvel nyitom meg. S nem, nem a Heinekenről lesz szó, hanem a Grolsch Kornuitról, amit egyetlenegyszer ittam eddigi életemben. A sert öcsémtől kaptam ajándékba, ő meg a hollandoknál dolgozó haverjától...


Cascade és Columbus komlóval készült a Grolsch Kornuit, és 6–8 Celsius-fok között van az ajánlott fogyasztási hőmérséklete. Én jelképesen egy zöld grolschos korsóba öntöttem ki a nyitáskor szépen szisszenő, világos aranysárga színű italt, amelynek vékony, fehér habkoronája gyorsan elillant. Illata friss, a két amerikai komlótól pedig kissé fűszeres és citrusos. Az íze is friss, s egy pilsenerhez képest nem is annyira keserű. Van neki egy kis malátás édessége is, utóíze pedig lágy, de semmi extra.


Nem dobtam el az agyam tőle, de meg is tudnám szokni, persze ha itthon is lehetne kapni. Ja, mielőtt elfelejteném: véleményem szerint a Kornuit a játék sörök kategóriájába tartozik, hiszen mindössze 300 ml-es üvegbe palackozzák... A székely közmondás szerint egy sör nem sör, na, ebből nagyon sokat kellene meginni ahhoz, hogy a nyári kánikulában oltani tudja az ember szomját. Egészségünkre!

Gyártja: Grolsch Brewery
Származási hely: Hollandia
Itt vásároltam: –
Ára: ajándék volt
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 300 ml
Alkoholtartalom: 5%
Szárazanyag-tartalom: –
IBU (keserűségi index): 22
Összetevők: vízi, árpamaláta, komló, sörélesztő
Típus: pilsener / pils / pilsner (világos sör)
Színe: világos aranysárga
A sör pontszám: 6/10
Ebből fogyasszuk: talpas pilsneres pohár
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék?: esetleg, ha itthon lehetne kapni
Weboldal: royalgrolsch.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése