2018. február 5., hétfő

Soproni Óvatos Duhaj IPA



A Soproni egy évvel ezelőtt dobta piacra az Óvatos Duhaj IPA-ját, és akkortájt Magyarországon minden csapból ez a sör „folyt”. Már akkor eldöntöttem, hogy minél előbb beszerzek egyet belőle. Sajnos, a tavaszra beütemezett budapesti kirándulásunk elmaradt, így keserű szájízzel nyugtáztam, hogy lemaradok erről a szűretlen, felsőerjesztésű sörkülönlegességről. Bánatomban fuldokolva a mentőövet öcsém dobta utánam, aki párjával a magyar fővárosba készült nyaralni.



Már indulás előtt a lelkére kötöttem, hogy haza ne térjen egy üveg Soproni IPA nélkül. Jó testvér lévén, büszkén hozta a sört, de azt is elmondta, hogy nehezen jutott hozzá. Budapest felé megálltak Szegeden egy éjszakára, ott sehol sem talált ebből a habos nedűből; Pesten mindennap bement egy-egy szupermarketbe, de csak a hazaindulás előtt talált egyet valamilyen kisboltban. Meg volt bokrosodva, de addig ment, ameddig kapott egy üveggel a Soproni Óvatos Duhaj IPA-ból. Én a magam részéről nagyon megörvendtem – a reklám szerint – a teljesen magyar árpából és élesztővel készült seritalnak, amelyet január elejéig féltve és jól behűtve (az ajánlott fogyasztási hőmérséklet 8–11 Celsius-fok) őrizgettem. Sajnos, a sör – az én örömömre – nem kerülhette el a végzetét, s nemrégiben kinyitottam az üveget, és roppant alapossággal ízlelgetve fogyasztottam el.



A Soproni Óvatos Duhaj IPA már a küllemével is belopja magát az ember szívébe, hiszen az egyszerű és a letisztult címkével ellátott üveg gyorsan felhívja magára a figyelmet. A sör megnyitás után egyből kellemes illat csapta meg az orromat, ami egyszerre volt friss, komlós, gyümölcsös és kissé szúrós. Egyből tudtam, hogy ez valami más, mint eddig kóstoltam. Pohárba öntve feltűnt, hogy a Soproni IPA habja vastag, tartós, a serital színe amolyan zavaros sárga. Az íze határozottan különbözött mindentől, amit eddig valaha ittam, gazdagabb, kellemesen kesernyés, egyáltalán nem vad, és akárcsak az illatában, az aromájában is felfedeztem valami gyümölcsöset. A közepesen testes habos nedű utóíze határozottan komlós, és az alacsonyabb alkoholtartalma ellenére is nagyon tetszett.

Sajnos nem tudom, hogy itthon hol lehet a Soproni IPA-t beszerezni, de ha valahol találkoztok vele, semmiképp ne hagyjátok ki, hiszen az az igazság, hogy hozzá lehetne szokni!


A magyarországi sörszakik szerint a Soproni ezzel a termékével az egyre népszerűbb kézműves sörök által kreált trendet akarja meglovagolni, s bár jó úton jár, van, amin még dolgozni, javítani.

Gyártja: Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.
Származási hely: Magyarország
Itt vettem/kitől kaptam: Tibodi Péter
Ára: -
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,8%
Összetevők: víz, árpamaláta, komlókivonat, komló, élesztő
Típus: IPA (India Pale Ale)
Színe: zavaros sárga
A sör pontszáma: 7,5/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.soproni.hu



Mi az IPA

Az India Pale Ale sörök az 1800-as évek óta dobogtatják meg a sörkedvelők szívét. Eredetileg azért készítették több komlóval és magas alkoholfokkal a kedvenc sörüket a hajóra szálló angolok, hogy megőrizzék a minőségét a hosszú tengeri úton az indiai gyarmatig. Színe a mézaranytól a rozsdavörösig, bronzig terjed.

3 megjegyzés:

  1. Arról lehet-e tudni valamit, hogy miért épp Óvatos Duhaj lett a neve?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem... A megújult Soproni Démon is Óvatos Duhaj. Talán azért, mert nem annyira ütős a sör, hiszen az alkoholtartalma csak 4,8%. Ez csak tipp! :) :) :)

      Törlés
  2. Talán azért, mert óvatosan "tapogatja" a piacot a gyártó Heineken Hungária Zrt. Szerintem sem nyúltak mellé ezzel a sörrel, sőt, még "prémium" kategóriát is alkottak, hiszen a Soproni Démon is duhajkodik már.

    VálaszTörlés