2018. február 18., vasárnap

Ciuc Premium Weizen

Már az elején le kell szögeznem, hogy én és a Ciuc (Csíki sör – ahogy mifelénk mondják) sör nem vagyunk jó barátok, sőt, egyáltalán nem szimpatizáljunk egymást. Az ok egyszerű: bő 16 évvel ezelőtt egy polgári esküvő utáni kis buliban többek között Ciuc-kal is ünnepeltünk, amelytől annyira beteg lettem, hogy hónapokig rá sem tudtam nézni a sörre, sőt, ez idő át, orvosi tanácsra csak ásványvizet és teát ihattam. Akkor felfogadtam, csak ha nagyon muszáj, és ha tényleg nincsen más serital, csupán és kizárólag akkor iszom meg a Ciucot, amely azóta is gyomorrontást okoz nekem. Ezek után érthető, hogy roppant kritikus vagyok az egykor Csíkszeredában is előállított habos nedűvel.


A Heineken tulajdonában lévő sörmárkát valamikor tavaly teljesen átcsomagolták, ami után a termék új üveget és címkét kapott. Köztünk maradjon a szó, szerintem ezáltal a Ciuc elvesztette minden karakterét, és olyan prémium sörnek próbálják beállítani, ami nem.


Az arculatváltáshoz egy új sör is dukál, és ez lett a Ciuc Premium Weizen, amely egy szűretlen búzasör. Még az ősszel a sepsiszentgyörgyi Carrefour Marketben bukkantam rá, és gyorsan vettem is egyet belőle. Sokáig őrizgettem a hűtőben, s csak nemrégiben veselkedtem neki. A sörnek kellemesen gyümölcsös illata van, habja fehér, vastag és tartós. A Ciuc Premium Weizen közepesen testes és gazdagon szénsavazott, amitől roppant frissítően hat az emberre. Íze kissé kesernyés, a korty vége pedig fűszeresnek tűnik. Finom a sör, de még fényévekre van egy igazi búzasörtől. Egy próbát mindenképp megért!


Gyártja: Heineken Románia
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: Carrefour Market (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 3,79 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5,3%
Összetevők: víz, búzamaláta, árpamaláta, komló
Típus: búzasör (Weizen/Weissbier/Wheat)
Színe: zavaros arany
A sör pontszáma: 6/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése