2018. március 19., hétfő

Soproni Klasszikus


Még tavaly ősszel vásároltam ezt a sört, amelyről jócskán meg is feledkeztem. Nemrégiben „leltároztam” a tesztelendő, értékelendő habos nedűk között, és megörvendtem a magyarországi seritalnak, s még szavatossági idejének lejárta előtt meg is ittam. A reklám szerint a Soproni Klasszikus 100%-ban magyar árpából készül, és lágy ízének köszönhetően Magyarország egyik legnépszerűbb söre. Sajnos, ezt a két adatot nem tudtam leellenőrizni, így el kell hinnem ezeket.


A sörnek aranyló szín van, fehér habja közepesen tartós, és mondhatni meglehetősen tömött. Illatában semmi különlegeset nem véltem felfedezni, amolyan jellemtelen volt. A jól eltalált szénsavassága mellé könnyű test párosul, a Soproni íze vizes volt – ez egy picit meglepett –, a kesernyés zamat mellett pedig kukoricás mellékízt is felfedeztem benne. A komló- és a malátaaroma kiegyensúlyozottan elfér egymás mellett úgy, hogy egyik sem dominál igazából. A Soproni egy finom sör, hozzá is lehetne szokni, de minek, ha itthon ihatunk jobb seritalt is nála!


Gyártja: Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.
Származási hely: Magyarország
Itt vettem/kitől kaptam: Merkúr (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 4 lej
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,5%
Összetevők: víz, árpamaláta, kukoricadara, komló, komlókivonat
Típus: világos sör
Színe: arany
A sör pontszáma: 6/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.soproni.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése