2018. április 5., csütörtök

Az alkoholmentes sör a legújabb divat


Egy ideje már igazán divatos lett nem a nagy gyártók söreit fogyasztani, hanem kisebb márkákat, akár házilag előállított söröket inni. A kézműves sörök hamar elterjedtek, és egyre népszerűbbek lettek. Azonban most úgy tűnik, egy új sörfajta kopogtat az ajtón, és erre a legnagyobb gyártók is felfigyeltek. Most az alkoholmentes sör indult világhódító útjára.

Illusztráció | Forrás: Pexels
A legjobb megoldás a másnaposság ellen az alkoholos italok elkerülése, szokták mondani. Ezt azonban nehéz kivitelezni, főleg ha az ember szeretne meginni egy vagy két jó pohár sört a barátai körében. Ezentúl viszont nem kell aggódni azoknak sem, akik a kelleténél többet fogyasztottak, hiszen az alkoholmentes sör az eredeti ízvilágával rendelkezik, nyugodtan kocsiba ülhetünk utána, és még a másnaposság miatt sem kell aggódni.

Az angol Steve Dass a kézműves sörök szerelmese volt, egészségügyi gondok miatt viszont fel kellett hagynia a sörfogyasztással. Azonnal elkezdett megfelelő alternatívát keresni, de arra döbbent rá, hogy a piacon nincs igazán jó minőségű alkoholmentes sör. Ezért elkezdett barátaival és néhány befektetővel beszélni, akik az elején nem vették komolyan.

Illusztráció | Forrás: Belga/AFP/Nicolas Maeterlinck
Dass saját sörfőzdéjében - a Nirvana Breweryben - 3200 liter alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes sört állít elő hetente, és a terméket olyan boltoknak adja el, mint például a Whole Foods.

Ez a sörgyártásnak még csak egy kis szegmense, azonban a legnagyobb sörgyártók már most hatalmas versenyben vannak egymással.

A fogyasztók egyre tudatosabbak, és sokan tisztában vannak az alkohol káros hatásával, ezért várhatóan folyamatosan növekedni fog azok száma, akik más alternatívát keresnek majd. A hagyományos sör fogyasztása 2015-ben és 2016-ban is visszaesett, de az alkoholmentes sörök piaca 5 százalékkal nőtt.

Az Anheuser-Busch még 2016-ban indította el a Budweiser alkoholmentes változatát, és a gyártónál arra számítanak, hogy 2025-re már ezek a sörök fogják jelenteni az eladásaik 20 százalékát. A Heineken is újított a Heineken 0.0 bevezetésével, de a Guinness tulajdonosa a Diageo is piacra dobta saját alkoholmentes sörét, az Open Gate Pure Brewt.

Illusztráció | Forrás: AFP/Lex Van Lieshout
A Carlsberg már 2015 óta palackoz alkoholmentes söröket, és arra számítanak, hogy az abból befolyó bevétel háromszor gyorsabban fog nőni, mint a hagyományos sör eladása utáni bevétel.

Az online piacon is megjelentek már a kizárólag alkoholmentes borokkal és sörökkel foglalkozó szakoldalak, többek között ilyen a Dry Drinker is, amelyet Stuart Elkington indított, miután abbahagyta az alkoholfogyasztást egészsége megőrzése érdekében.

Meglepődött, amikor kiderült, hogy valójában mennyi embert érint a dolog, és nemcsak férfiakat, hanem hölgyeket is, de a vásárlói között fiatalok és idősebbek is akadnak. Az online boltot 18 hónapja indította el, és azóta már öt főállású alkalmazottat kellett felvennie, hogy tartani tudja a lépést a kereslettel. (Forrás: Origo)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése