2018. április 17., kedd

Haiduc

A Penny Market az elmúlt esztendő végén dobta piacra saját sörét, amelyet sajnos még nem tudom, hogy milyen ok miatt nevezték el betyárnak, azaz Haiducnak. Végül is nem az én tisztem ezt megválaszolni, de kicsit meglepődtem, hogy ilyen merész húzással rukkoltak elő az üzletlánc vezetői. A szemet sértő, virító kék címkével ellátott sört három kiszerelésben fedeztem fel a sepsiszentgyörgyi boltjukban: a 330 ml-es üveg mellett van feles dobozos és üveges Haiduc is, ami kezdésnek nem rossz.


Ahogy maga a sör sem pocsék. A szilveszteri buliba vittem egypár üveggel, és a barátaimmal együtt kóstoltuk meg a habos nedűt. Mindannyian azon a véleményen voltunk, hogy ahhoz képest, hogy a Haiduc a Penny söre, hogy román és hogy ennyire olcsó – 2,49 lej egy üveg –, egészen elfogadhatóm, s még iható is. 


A mostanság meglovagolt trenddel ellentétben ez nem kézműves sör, s ez meglátszik a külalakján és a minőségén is. Az ipari tételben (nagyüzemi) előállított serital illata okés, íze kissé fémes, keserű beütéssel. A reklám szerint a Haiduc százszázalékosan román hozzávalókból, azaz erdélyi komlóból, bărăgani sörárpából készül, ami összetéveszthetetlen és frissítő aromát ad a sörnek. Hát mindez azok után sem jött le nekem, hogy többször is megkóstoltam. De nem is nekem szól a propaganda, hiszen én már első alkalommal elfogadhatónak minősítettem a Haiducot, ár-érték aránya pedig kiváló. Sőt, mondhatnám azt is, hogy jobb, hiszen 2,50 lejért rengeteg olyan rossz – hazait és külföldit – sört tudnék vásárolni, amelyet az első korty után el is öntenék, de ez NEM az. Egészségünkre!



Gyártja: Martens Rt.
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: Penny Market (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 2,49 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5%
Összetevők: víz, árpamaláta, komló
Típus: világos sör
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 6/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen 
Weboldal: www.martens.ro


1 megjegyzés: