2019. április 19., péntek

Krušovice Světlé



Korábban is ittam már Krušovicét (az egykori Billában vettem világos és barna sört), így nem sokat gondolkoztam azon, hogy vegyek egy doboz Světlét, amikor felfedeztem ezt a seritalt a sepsiszentgyörgyi Merkúrban. Ez egy igazi cseh habos nedű, amit jócskán „kiheréltek”, hiszen roppant vizezettnek tűnt... De ne lőjem le előre a poént.



A szép óarany színű Krušovice Světlé kiemelkedően tiszta, vékony habkoronája krémesen puha és gyorsan elillan. Illata komlós, jellegzetes ízét pedig háromfajta maláta adja, s a finom keserűségét a saazer komlónak köszönheti. Az előbb említett pozitív dolgokat egyből eltörli az a tény, hogy a Krušovice Světlét nagyon felhígították. Nem tudom, hogy miért tűnt ennyire vizezettnek, de az volt! Ebből kifolyólag könnyen fogyasztható és frissítően üdítős, s sokat kell meginni belőle ahhoz, hogy megszédüljön az ember tőle... Ez idáig a leggyengébb cseh sör, amit kóstoltam, de még így is simán felülmúl több romániai nagyüzemi főzetet. Aki a klasszikus és telt csehes ízt keresi a Světlében, az valószínű csalódni fog, ám még így is megér egy misét. Egészségünkre!


Gyártja: Heineken Česká Republika
Származási hely: Csehország
Itt vettem/kitől kaptam: Merkúr (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 4,49 lej
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,2%
Keserűségi index (IBU): 23
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, komlókészítmények
Típus: világos sör (Pilsener)
Színe: szép óarany
A sör pontszáma: 6/10
Ebből fogyasszuk: pilsenes pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.krusovice.sk


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése