2019. április 16., kedd

Weltenburger Kloster Pils


Születésnapomra kaptam ezt a számomra teljesen ismeretlen sört. Rövid keresgélés, olvasás után megtudtam, hogy a Weltenburger Kloster Pils ízig-vérig német habos nedű, ami két nemzetközi díjat is bezsebelt.


A közepesen testes serital színe aranysárga, habkoronája pedig fehér, igazán tartós és kompakt. Illata tiszta, egyszerre nagyon friss, kellemes és szép citrusos. November közepén fogyasztottam el ezt az alsó erjesztésű főzetet, és a napsütötte, lenge szellős nyár jutott eszembe róla. Íze édes, minden egyes kortya olajosan csúszott le a torkomon, s bár nincs benne, mégis a kukorica aromáját véltem érezni rajta... Ez nem szembetűnő, ám emellett a maláta tökéletesen egyensúlyban van a komlóval, s ettől pedig egyszerűen finom a sör. A zamatjában is felfedeztem a citrusos jelleget, utóíze viszont kissé kesernyés és száraz. Egy szó, mint száz: a Weltenburger Kloster Pils egy jó ivósör, amit máskor is szívesen elkortyolgatnék meccsnézés vagy éppen baráti beszélgetés közben. Egészségünkre!


Gyártja: Klosterbrauerei Weltenburg
Származási hely: Németország
Itt vettem/kitől kaptam: ajándék
Ára: -
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,9%
Eredeti extrakttartalom: 11.7ºP
IBU (keserűségi index): 32
Összetevők: víz, árpamaláta, komló
Típus: világos sör (Pilsener/Pils)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: pilsenes pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 8ºC
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése