Heisler söröket isznak a Felhőtlen Philadelphia című sorozatban | Forrás: FX Networks |
Ha figyelmesen szokott tévésorozatokatvagy filmeket nézni, feltűnhetett már, amikor a kedvenc karakteresörért nyúlva egy bizonyos Heisler nevű márka dobozát vagyüvegét kapja magához. Amerika messze van, nem kell nekem mindent tudnom, ők sem ismerik a Kőbányait – gondolhatnánk, hogy miért is nem találkoztunk a filmeken kívül Heislerrel, a helyzet viszont az, hogy valójában azért, mert ez a sör nem is létezik.
Illetve létezik, de csak a filmesek kedvéért, ez ugyanis egy teljesen kitalált márka pont azért, nehogy valamelyik létező sörgyártó megorroljon amiatt, amit a termékével művelnek, és netán perelni támadjon kedve. A filmekben, sorozatokban elhelyezett termékekre ugyanis két főbb helyzet érvényes: vagy egy márka csilliárdokat fizet azért, hogy mondjuk a főhős ilyen vagy olyan autóval furikázzon, vagy ha nem, általában akkor is komolyabb beleszólása van abba, hogy az adott termék milyen kontextusban jelenjen meg – az Apple például híres arról, hogy filmes vagy tévés rosszfiúk, főgonoszok nem használhatnak láthatóan iPhone-t.
Ugyanez a helyzet kicsiben például a
sörökkel is, akár egy ártatlan, akár egy kocsmai verekedésbe
torkolló jelenetnél is gyakran macerás külön leokéztatni egyik
vagy másik gyártóval, hogy mehet-e az ő emblémájával ellátott
üveg vagy doboz a forgatáson. Éppen ezért találta ki az egyik
legnagyobb filmkellékes cég, az Independent Studio Services, hogy
csinálnak egy teljesen kamu sörmárkát, az ottani marketingosztály
ugyanis biztosan nem fogja tépni a haját, bármit is lát a
tévében. Sőt, a Heislernél kifejezetten támogatják, hogy bármit
lehet csinálni a sörükkel, az sem zavarja a nem létező céget,
ha egymást verik szét a sörösüvegekkel egy kocsmában a
bedühödött vendégek. Ilyen esetekre direkt cukorüvegből készült
kiadást is gyártanak, ami csak törik, de nem vág, nem okoz
sérülést.
Nem véletlen, hogy egy 2018-as cikk
szerint átlag napi egy üveg Heislert el tudnak adni, ami egy nem
létező márkát nézve nem is rossz eredmény. Csak az Új csaj
című sorozathoz negyven kartonnal szállítottak, ami önmagában
majdnem ezres tétel darabszámban. Egy nem hivatalos lista szerint
amúgy már több mint kilencven sorozatban és filmben bukkant fel a
Heisler, jó párban elég rendszeresen. A teljesség igénye nélkül
olyan filmekben és sorozatokban láthatjuk, mint A nevem Earl, A
szökés, a CSI: A helyszínelők, a Dr. Csont, a Gumiláb, a Gyilkos
elmék, az Így jártam anyátokkal, a Kiképzés, a Szívek
szállodája, a Született feleségek, a Vámpírnaplók vagy épp a
Városfejlesztési osztály.
Az Independent Studio Servicestől rendelhető Heisler sörök | Forrás: Independent Studio Services |
A Heisler egyik legnagyobb titka talán az, hogy bár kamumárka, mégis teljesen egyedi. Nem egy már létező brandet, stílust próbál koppintani, mint mondjuk az Independent Studio Services csipszmárkája, a Let's, ami egyértelműen a Lay'sre hajaz. Ezen pedig az évek alatt még fejlesztettek is: a kilencvenes években kitalált Heisler mára Heisler Lite, illetve egy régebbi dizájnnal ellátott, a negyvenes-nyolcvanas években játszódó filmeket és sorozatokat megcélzó verzióban is létezik. Összesen egyébként negyven különböző kamu sörmárkát gyártanak, de messze a Heisler a legsikeresebb. Na és milyen az íze? Alapvetően alkoholmentes verzióban készítik, amennyiben töltve kérik, de mivel az alkoholmentes sör íze állás közben nagyon gyorsan veszít az élvezeti értékéből, ásványvizet vagy kérésre szinte bármi mást is beletöltenek az üvegekbe.
Már senki sem emlékszik, honnan jön
Az Independent Studio Servicesen belül a Studio Graphics grafikai részleg csinálja a különböző Heisler-típusokat, ám azt az igazgatóhelyettes Molly Rummel sem tudta pontosan felderíteni, hogy a kilencvenes években hogyan is jött létre a kitalált márka. „Beszéltem néhány régi motorosunkkal, de senki sem emlékszik, hogy ki készítette – mondta Rummel, aki szerint azt is nehéz pontosan meghatározni, mikor jelent meg Heisler először a tévében. – Lehet, hogy egy vagy több projekthez is készítették. Persze, mivel egyszerre több mint száz projekten dolgoznak, így könnyű elveszíteni a konkrétumokat.” (Forrás: Telex / Koroknai Gergely)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése