2019. február 19., kedd

Ožujsko


Lassan gyarapodik azon országok száma, amelyeknek legalább egy sörét már megkóstoltam. Horvátország a huszonhetedik, az Ožujsko pedig a 111. habos nedű, amely felkerül a Sörcsap lajstromára. Sokáig vadásztam ezt a horvát seritalt, hiszen többször is lemaradtam róla. Alkalomadtán a Lidlben lehet kapni, s úgy tűnik, tetszik/tetszett az embereknek, mivel gyorsan elkapkodták.



Az Ožujskót a horvátok első számú söreként tartják számon, amelynek színe világos aranysárga. Illata édes, mondhatnám azt is, hogy malátás, és rendesen érződik rajta az alkohol is. Pohárba öntve szép fehér és dús habot kaptam, de az nem tartott sokáig. Az íze kettős érzést váltott ki belőlem: hol édes, hol keserű volt. A kellően szénsavas sör utóíze viszont határozottan kesernyés, ám ami miatt nekem nem ízlett igazán, az a benne lévő kukorica miatt volt. A dobozon található címkén az áll, hogy ez egy minőségi pasztörizált világos sör, de a kukorica miatt olcsónak tűnik, a gyártó meg karamellt használt a megfelelő sörszín elérése érdekében... Mindezek ellenére egy jó átlagos ivósörnek mondhatnám az Ožujskót, se több, se kevesebb. Nem nyújt semmi kiemelkedőt, de a korábban említett negatívumok dacára sem rossz! Mindenképp ki kell próbálni. Egészségünkre!



Gyártja: Zagrebačka Pivovara (Molson Coors)
Származási hely: Horvátország
Itt vettem/kitől kaptam: Lild (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 3,99
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5%
Keserűségi index (IBU): –
Összetevők: víz, árpamaláta, kukoricaőrlemény, komló, karamell
Típus: világos sör (pale lager)
Színe: világos aranysárga
A sör pontszáma: 6/10
Ebből fogyasszuk: korsó, shaker
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.ozujsko.com


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése