2017. szeptember 29., péntek

Bolgár nyaralás: Astika


Az augusztus végi kirándulás harmadik napjának reggelén ötödmagammal elmentünk tejet és paradicsomot vásárolni a szállásunk közelében lévő kisboltba, ám a szükséges betevők mellé egy-egy sört is beraktunk a kosarunkba. Az én választásom az Astikára esett, amit a bolgárok jó sörnek tartanak. Harminchét éve, azaz 1980 óta állítják elő – a szakértők szerint az Astika egykoron a szomszédos országbeli söripar egyik prémium márkája volt – ezt a habos nedűt, ami nekem is tetszett. A kellemes szénsavassága mellé kissé kesernyés, savanykás íz társul. Egy picit vizezettnek tűnt, továbbá mindössze 4,3%-os az alkoholtartalma, és talán ez adja a serital egyszerűségét. A ratebeer.com sörértékelős portálon olvasható hozzászólások szerint, amióta az amerikai Molson Coors multihoz került az ital, rohamosan romlott a minősége. Nekem ízlett az Astika, még annak ellenére is, hogy csak az átlagos világos sörök kategóriájában sorolhatom be.

Gyártja: Kamenitza AD, Bulgária
Származási hely: Bulgária
Itt vettem/kitől kaptam: Várna Minimarket
Ára: 1,20 léva (mintegy 2,82 lej)
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,3%
Összetevők: víz, árpamaláta, komló
Típus: világos sör (pale lager)
Színe: sárga
A sör pontszáma: 6.5/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: ha lehetőség adódik rá, akkor miért is ne


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése