2017. szeptember 22., péntek

Bolgár nyaralás: Zagorka Retro

A nyaralás alatt az ebéd és a vacsora elmaradhatatlan folyékony kenyere volt a Zagorka Retro, amelyet már az első korty után megkedveltem. Határozottan kijelenthetem, hogy ez egy tisztességes bolgár sör, s a 60–70 éveket felidéző külseje – klasszikus üveg, címke – miatt gyorsan belopja magát az ember szívébe. Barátaim sokat dicsérték, és elmondhatom, hogy nem beszéltek hülyeséget, amikor erről a habos nedűről áradoztak. Színe világossárga, habja tiszta és fehér, amely egy bő percig meg is marad a pohárba való kiöntés után. Kellemes illata mellé enyhén keserű íz társul, s az átlagos szénsavassága ad az egésznek összhangot.


Mindet összevetve a Zagorka Retro egy jó sör, s ha Bulgáriában jár az ember, akkor mindenképpen el kell fogyasztania egy-két üveggel belőle. A helyiek szerint ezzel a seritallal a gyártó egy másik, régen elmúlt, egyszerűbb idők emlékét próbálja felidézni.

Gyártja: Zagorka Brewery, Bulgária
Származási hely: Bulgária
Itt vettem/kitől kaptam: Holiday Restaurant, Várna
Ára: 2,90 léva (mintegy 7 lej)
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,5%
Összetevők: víz, árpamaláta, árpa, komló
Típus: világos sör (pale lager)
Színe: világossárga
A sör pontszáma: 8/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: határozottan igen


1 megjegyzés:

  1. A legjobb bolgár sör! Én is kipróbáltam és mindenkinek ajánlani tudom.

    VálaszTörlés