2018. december 14., péntek

Ciucaș Malzbier

Egyáltalán nem vagyok a Ciucas sör elhivatott híve, de amikor megláttam az új sörüket, gondolkodás nélkül levettem a polcról. Talán azért, mert a 2018-as brassói Oktoberfest (a szeptember 6–16. között megtartott eseménynek ez volt a tizedik kiírása) hivatalos söréről volt szó, a termék címkéjén pedig többek között az is szerepelt, hogy limitált kiadás, és hogy új recept szerint készült. Akkor nem lehet annyira rossz – gondoltam magamban, de csalódnom kellett. Egyszerűen melléfogtam vele. Nálam éppen csak, hogy nem bukott meg, mert a még iható habos nedűk kategóriájába soroltam be, és az 5 pontjával olyan díszes társaság tagja lett, mint az Igazi Csíki Sör, a Ciuc Premium, az Arany Ászok, a Noroc vagy éppen a 100 napos Csíki Krémsör...

  
Annak ellenére, hogy a Ciucaș Malzbier sokban hasonlít a mezei testvérére, mégis rosszabbra sikeredett annál. Ebben is megtaláljuk a kukoricát, de van még benne valamilyenféle malátakivonat – bármit is jelentsen ez –, amelytől elviekben jobbnak kellene lennie a seritalnak. De nem az, sőt, a „magasabb” alkoholtartalma sem segít rajta.



Pohárba kiöntve a sörnek fehér, bő és tartós volt a habja, illata nagyon erős. Íze… Hát azt hiszem, nem volt neki semmilyen különleges zamata, erősen vizezettnek és túlzottan szénsavasnak tűnt. Ciucaș Malzbier roppant karakter nélküli, egyáltalán nem volt élmény elfogyasztani, de azért még iható sör, hiszen nem éreztem arra késztetést, hogy kagylóba öntsem. Csak az kóstolja meg, akit hajt a kalandvágy és roppant kíváncsi! Egészségünkre!



Gyártja: Ursus Breweries S. A.
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: Bertis 1 (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 2,50 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5,1%
Keserűségi index (IBU): -
Összetevők: víz, árpamaláta, kukorica, malátakivonat (0,06%) és komló
Típus: világos sör (Pale Lager)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 5/10
Ebből fogyasszuk: korsó, pilseni pohár, pintes/shaker pohár
Megérte megkóstolni?: hát...
Újra vennék/innék?: nem
Weboldal: www.bereciucas.ro (sajnos, itt semmi infót nem lehet találni a sörről)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése