2021. augusztus 16., hétfő

Perlenbacher Gold



A Perlenbacher Gold kinézetében, árában és ízvilágában is teljesen proli sör, amelyet a németországi Frankfurter Brauhaus főzi és palackozza a Lidl számára. Ha még tovább szeretném ragozni a dolgot, akkor azt is rámondhatnám, hogy igazán diszkont habos nedű, amit én most először s talán utoljára kóstoltam meg. Vagy mégsem? Az Untappdon – a sörös közösségi oldalon – szörfözve a küllemében felfrissült Goldról találtam fotókat, a felhasználók pedig valamivel ötös fölé értékelik a seritalt. Ebből arra is lehet következtetni, hogy nemcsak a csomagolásában, hanem minőségében is megújult ez a habos nedű… A mostani tesztalanyunkkal még 2019 végén hozott össze a sors, de én akkor négyesnél jobb jegyet nem tudtam adni rá, de az értékelések között a bő egypontos különbség számottevő. Ha Sepsiszentgyörgyre is eljut az átalakult Perlenbacher Gold, akkor talán adok neki még egy esélyt…



A bajor/német sörtisztasági törvény alapján készült és PET-palackban értékesített serital küllemét a fekete, illetve az arany szín határozza meg, amitől az egész összhatás roppant olcsóságot sugall. És igen, potom összeget, azaz kevesebb mint két lejt fizettem érte… A műanyag kupakot lecsavarva rendesen szisszent a Gold, talpas pohárba kiöntve szép és ujjnyis volt a fehér habtakarója, ami sajnos pillanatok alatt elapadt. Nevéhez hasonlóan színe aranysárga, de ha jobban belegondolok, akkor inkább mű, vagy éppen mesterséges aranysárga.



Illata édeskés, komlós jegyekkel, de olyan gyorsan elillant, hogy az első kortynál már nem érezni semmit. Az íze nagy csalódás, s teljes egészében olyan, mint egy olcsó söré. A halvány zamatában enyhe malátás édességet véltem felfedezni, amihez határozott vizezettség és valamilyenféle fűszeresség társult. Komlót nem éreztem rajta, csak talán az utóízében, ami karcosan kesernyés volt. Testes, meglehetősen szénsavas és dohos ez a Perlenbacher, s határozottan kijelentem, hogy tényleg nem minden arany, ami fénylik. A bukott szamarat nem ajánlom senkinek, ám ha valaki mégis megkóstolná, ne legyenek különösebb elvárásai ezzel a filléres nedűvel. Egészségünkre!



Gyártja: Frankfurter Brauhaus
Származási hely: Németország
Itt vásároltam: Lidl (Brassó)
Ára: 1.99 lej
Kiszerelés: palack
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4.9%
Eredeti extrakttartalom: 11.2ºB
IBU (keserűségi index): –
Színe: aranysárga
Összetevők: víz, árpamaláta, komlókivonat, komló
Típus: világos sör (pale lager)
A sör pontszáma: 4/10
Ebből fogyasszuk: lageres pohár
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: nem Weboldal: –


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése