2023. november 9., csütörtök

Bârlog Țeapa Lui Vlad


Kóstoltam és teszteltem a Bârlog lagerét, a porterét és az IPA-ját, most pedig következik a Țeapa Lui Vlad, amely egy Red Ale. A névválasztás, a vörös sör, a vöröses címkén látható karóba húzott komlótobozok és a denevéres kastély az uralkodása alatti különös kegyetlenkedéseiről elhíresült Vald Țepeșre utal, akit Havasalföld védelmezőjeként tartanak számon a történészek.


Az ismétlés a tudás anyja, így mondjam el újra, hogy a Bârlog-sereket az Ursus Breweries kézműves söröknek szánta, de azt is meg kell említenem, hogy ez a kézművesség csak hellyel-közzel jött össze nekik. Nem rosszak ezek a habos nedűk, s ezen belül a Țeapa Lui Vlad sem, ám valami mindegyikből hiányzik.


Én egy koktélos pohárba öntöttem ki a rézvörös sert, amelynek közepes szemű, dús, krémes és barnás habpaplana egészen tartós, és csipkésen tapadt meg a pohár falán. Illata malátás, édeskés és egy picit karamelles. Íze édeskés, fűszeres, virágos, mérsékelten kesernyés, nincs mellékíze, és akár kellemesnek is mondhatnám. Közepesen szénsavas, jó a testessége, de ennek a red ale-nek nagyon átlagos a zamata.


Semmi különös nincs benne, kézműves sörhöz képest keveset mutat meg, ad ki magából a Țeapa Lui Vlad. Utóíze semleges, majdhogynem nincs is neki. Én 8 lej 80 banit fizettem ezért a vörös sörért, amely sajnos keveset nyújtott az áráért... A próbát mindenképp megérte, alkalomadtán pedig meg lehet inni, de csak az adjon ki érte pénzt, aki tényleg meg akarja kóstolni, mivel ennyiért már sokkal jobb söröket is vehetünk. Egészségünkre!


Gyártotta: Ursus Breweries
Származási hely: Románia
Itt vásároltam: Bertis (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 8,80 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5,2%
Eredeti extrakttartalom: 13°P
IBU (keserűségi index): 22
Színe: rézvörös
Összetevők: víz, árpamaláta (Pale, Münich, Caramel), komló (Magnum, Chinook, Fuggle, Golding)
Típus: vörös sör (red ale)
A sör pontszáma: 6/10
Ebből fogyasszuk: pintes vagy shakeres pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 7–10°C
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: néhanapján
Weboldal: –

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése