2023. november 17., péntek

Boyne Irish Craft Oatmeal Stout


Az írországi Boyne Brewhouse zamatos ízvilágú lagere után következzen egy igazi kuriózum, a zabpehellyel készült Oatmeal Stout, amelyet testvérével együtt valamikor Brassóban vásároltam. Ugye már nem is kell mondanom, hogy nagyon odavagyok a barna/fekete sörökért, és amióta felfedeztem a stoutokat, azóta rendesen vadászom az ilyen típusú söröket. Sajnos mifelénk kevés van belőlük, így amikor találok egyet, akkor olyan leszek, mint egy kisgyerek karácsonykor, aki alig várja, hogy kibonthassa az ajándékát.


A barna üvegről ezúttal egy világosbarna-fekete címke köszönt vissza, amelyen a kelta motívumok mellett egy koronát és harcra készülő lándzsás férfiak hadát fedeztem fel. Az ajánlott öblös pintes pohár helyett én egy karcsúbb, szebb pohárba öntöttem ki a tintafekete sört, amelynek barna, dús, puha, szép és kémes habtakarója rövid életű volt. A zabbal készült folyékony kenyér illata határozottan, de azt is mondhatnám rá, hogy intenzíven pörköltes, amit egy kis malátás, édeskés felhang egészít ki.


Íze gazdagon kávés, ezt pedig aszalt gyümölcsös, mazsolás, malátás és lágyan édeskés jelleg egészíti ki. A sernek vannak kesernyés, krémes, csokoládés jegyei is, kortyérzete selymes és finom, lecsengése pedig hosszan tartó. Meglepő, de érezni rajta a zabot, az alkoholt viszont nem annyira, hiszen az csak a háttérből és elegánsan jelzi jelenlétét. Az Oatmeal Stout robusztus testű, kellemesen szénsavas és száraz, akár egy jó minőségű vörösbor. Utóíze kesernyés és száraz, s az volt a legeslegnagyobb baj vele, hogy csak egy üveggel vettem belőle. Az utolsó baniját is megérte ez a sör, amelyet csak ajánlani tudok, és nem csak a stout kedvelőink! Egészségünkre!


Gyártotta: Boyne Brewhouse
Származási hely: Írország
Itt vásároltam: Selgros (Brassó)
Ára: 11,01 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 6,2%
Eredeti extrakttartalom: 13.4°P
IBU (keserűségi index): 61
Színe: tintafekete
Összetevők: víz, árpamaláta, zab, komló, élesztő
Típus: fekete sör (oatmeal stout)
A sör pontszáma: 7,5/10
Ebből fogyasszuk: pintes pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 8–12°C
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: határozottan, s kell még íze volt neki
Weboldal: –


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése