2023. november 24., péntek

Pécsi Sör Prémium Lager Gluténmentes


A skót Tennent’s Gluten Free – amelyet 2022 januárjában teszteltem és egy szolid hatosra értékeltem – után következzen egy újabb gluténmentes folyékony kenyér, ám ezúttal a Pécsi Sörfőzdétől. A magyarországi gyár valamikor 2019 elején, hosszú hónapok termékfejlesztői munkája, egy különlegesen átalakított recept és rengeteg laboratóriumi vizsgálat után dobta piacra a hiánypótló Pécsi Sör Prémium Lager Gluténmentesét.


Annyira jó volt a termék fogadtatása, hogy azóta ennek a gluténmentes sörnek van biováltozata (ebből én még nem vettem, mivel azt hittem, hogy egyazon serről van szó, de később kiderült, hogy nem), és a Merkúr üzletlánc révén mindkettő eljutott hozzánk is. Sokáig úgy néztem az ilyen típusú sörökre, mint borjú az új kapura, mert nem tudtam mit kezdeni velük. Azonban miután megértettem, hogy itthon is egyre több felnőttet érint a lisztérzékenység, áldottam annak az eszét, aki kitalálta, feltalálta a gluténmentes sört, és még jobban azért, aki importálja ezeket, hiszen e téren mifelénk egészen szegényes a felhozatal.


Én egy elegánsabb talpas pohárba öntöttem ki a 330 ml-es barna üveg ragyogóan tiszta rézsárga tartalmát, amelynek markáns lageres illata malátás, savanykás jegyekkel egészült ki és valamiért gyorsan elillant. A sör törtfehér habkoronája apró szemű, puha és gyorsan apadó volt. Íze kellemesen malátás, édeskés és mérsékelten keserű, mivel a komló csak a háttérből jelzi karakteres mivoltát.


Telt, kellően szénsavas, én talán egy picit csípősnek éreztem, de még jóval az elfogadható határon belül. Finom, s meg lehetne szokni, de sokat nem tudnék meginni belőle, hiszen egy idő után az édeskés zamat émelyítő volt. Nagyon hasonlít a mezei Pécsi Prémium Lagerhez, utóíze pedig édes-malátás. A próbát mindenképp megérte, s csak ajánlani tudom. Egészségünkre!


Gyártotta: Pécsi Sörfőzde
Származási hely: Magyarország
Itt vásároltam: Merkúr (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 4,69 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5%
Eredeti extrakttartalom: 11.2°P
IBU (keserűségi index): 18
Színe: rézsárga (EBC: 18)
Összetevők: víz, árpamaláta (gluténmentesített), komló
Típus: gluténmentes világos sör (gluten free lager)
A sör pontszáma: 6/10
Ebből fogyasszuk: lageres pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: –
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: pecsisor.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése