2024. április 14., vasárnap

Șapte Coline Neagră

A Șapte Coline Pilsről még 2021 októberében írtam véleményezést, így elérkezett az ideje, hogy ismét terítékre kerüljön a jászvásári márka, amelynek ezúttal a feketéjét, azaz a Șapte Coline Neagră sörét vettem górcső alá. A Berăria Șapte Coline a hivatalos portálján így ír a seritalról: német ihletésű a története, ahol a kávé, a keserű étcsokoládé, a fahéj és a vanília aromája teszi teljessé a prémium kézműves sör ízvilágát. Emellett ez egy olyan sör története is, amelyet a bőséges hab, az erős malátaíz és a krémes textúra tesz tökéletessé.

Pár évvel ezelőtt a Lidlben találtam rá erre a folyékony kenyérre, amikor még a diszkontáruház kedveskedett romániai kézműves sörökkel is vásárlóinak. Azóta sok víz lefolyt az Olton, és a boltban egyre ritkábban akadok különlegességekre, így ha valaki mostanában kóstolná meg a Șapte Coline Neagrăt, máshol kell keresgélnie. (Utánanéztem, most a saptecoline.ro portálról, az Auchantól vagy éppen az eMAG-tól rendelhető, vásárolható a sör.) A Pilshez hasonlóan a Neagrănak is roppant egyszerű, mondhatni azt is, hogy spártai a címkéje, külleme.


Én egy pintes pohárba öntöttem ki a fekete nedűt, amelynek barnás, krémes, nagyon tartós és közepesen nagy lukú volt a habtakarója. Illata határozottan malátás, édeskés és kávés. Íze telt, kávés, keserű étcsokoládés, karakteres, ám lágy is egyben. Bár mérsékelten szénsavas, a korty eleje egészen pezsgősnek tűnt, de ez az érzés gyorsan elillan, és a sör selymessé, krémessé válik. Enyhén vaníliás, nem érződik rajta az alkohol, és összességében egészen finom. Határozottan kell még íze volt, de sajnos csak egyet vettem belőle. A remek összhangból még az sem rontott sokat, hogy nem hűtöttem be rendesen, így egy erős hetesre értékeltem. Utóíze kesernyés és vaníliás. Csak ajánlani tudom, egészségünkre!


Gyártotta: Berăria Șapte Coline
Származási hely: Románia
Itt vásároltam: Lidl (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 5,99 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 6,5%
Eredeti extrakttartalom: 16ºP
IBU (keserűségi index): –
Színe: fekete
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, élesztő
Típus: fekete sör (dunkel bock)
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: korsó vagy pintes pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 4ºC
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: saptecoline.ro

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése