2024. május 22., szerda

Soproni Óvatos Duhaj Búza


A fehér dobozos IPA, a fekete Démon és a meggyes-lilás köntösbe bujtatott Meggy Ale után következzen a kék színnel fémjelzett Soproni Óvatos Duhaj Búza, amely belga búzasörnek, azaz witbiernek készült. Az eddig kóstolt és tesztelt sörök közül a Hoegaardenhez tudnám hasonlítani, igaz, csak stílusában, mert a két habos nedű köszönőviszonyban sincs egymással. Nagyüzemi próbálkozásnak jó, de én csak egy közepes hatost adtam rám. Egy ideig két sepsiszentgyörgyi boltban is lehetett vásárolni a soproniak búzáját, ám mostanra már kikopott az üzlet polcairól, pedig igény lehetett volna rá, hiszen itthon ebben a kategóriában nagyon vékony a felhozatal.

Ez a serital is teljes egészében beleillik az Óvatos Duhaj sorozat által képviselt egyszerű, letisztult, számomra elegánsnak tűnő dizájnvonalba, s ahogy az előző blogbejegyzésemben is megjegyeztem, a sörösdobozról a megszokott betűtípus és felirat mellett rengeteg információ köszön vissza, így már a megnyitás előtt megtudunk ezt-azt a Búzáról.


Én egy búzasörös pohárba öntöttem ki ezt a Sopronit, amelynek a kis szemű és fehér habtakarója bő háromujjnyi volt és viszonylag lassan apadt el. Illata jellegzetesen búzás, kissé édes, amit egy halvány korianderes felhang egészít ki. A szűretlen felsőerjesztésű, opálos narancssárga sörben lágyan, de mondhatnám azt is, hogy inkább alig volt érezhető a búza. Ami visszaköszönt azonban, az a narancs és a koriander volt, amit egy gyümölcsös, citrusos jelleg tett érdekesebbé.


Édes, némileg ragacsos, tapadós. Kellemesen szénsavas, közepesen testesés és enyhén vizezett. Ahogy korábban is említettem, nagyüzemi serhez képest nem rossz, de azért lenne még ahová fejleszteni. Utóíze némileg fűszeres. A jó pap holtáig tanul, így azt kell mondanom, hogy megérte megkóstolni, és akinek felkeltettem az érdeklődését, az mindképp próbáljon meg beszerezni egy dobozzal, egy üveggel a Soproni Óvatos Duhaj Búzából. Egészségünkre!


Gyártotta: Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.
Származási hely: Magyarország
Itt vásároltam: Amigo (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 3,99 lej
Kiszerelés: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5%
Eredeti extrakttartalom: –
IBU (keserűségi index): –
Színe: opálos narancssárga
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, narancshéj, koriander, komlókivonat, élesztő, fruktóz, természetes aromák
Típus: búzasör (witbier)
A sör pontszáma: 6/10 (Untappd: 3.0/5.0)
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 9–11ºC
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: soproni.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése