2024. május 8., szerda

Soproni Óvatos Duhaj Meggy Ale


Az IPA és a Démon után következzen a Soproni Óvatos Duhaj család egy újabb tagja, ami egy szűretlen felső erjesztésű meggyes sörkülönlegesség. Mivel tetszett és ízlett a korábban említett két serital, így nem sokat gondolkodtam azon, hogy vegyek-e a Soproni Óvatos Duhaj Meggy Aléből vagy sem, amikor felfedeztem azt a szentgyörgyi Merkúrban. Nekem a meggyes sörökről elsősorban a Belgiumban készült testvérei jutnak eszembe, de azokkal csak ritkán találkozik az ember, így a soproniak terméke azoknak olcsóbb alternatívája lehet. Ezt azért mondom, mert ezt az Óvatos Duhaj Meggy Alét jól összerakták és nagyüzemi sörhöz képest egészen finom, valamint teljesen rendben is van.


A duhajos stílushoz alkalmazkodva a mostani tesztalanyunkat meggyes-lilás köntösbe bujtatták bele, a sörösdobozról pedig a megszokott betűtípus és felirat mellett rengeteg és hasznos információ köszön vissza, így már a megnyitás előtt sokat megtudunk a Meggy Aléről. Illata határozottan meggyes, kellemesen fanyar, amit egy leheletnyi édesség fejel meg. Halvány rózsaszín habpaplana dús, bő kétujjnyis, szép és tartós. Miután kiöntöttem pohárba a meggyszínű sört, gyorsan kortyoltam is egyet, mivel a kellemes aromával megspékelt látványnak nem tudtam ellenállni...


A korty eleje édes, meggyes, kesernyés és fanyar volt. Tisztán éreztem benne a gyümölcsöt, hiszen a Soproni Óvatos Duhaj Meggy Ale tényleg hozzáadott gyümölcsöt tartalmaz. Kellemesen szénsavas, közepesen testes, kevés benne az alkohol, de ettől az egésznek nincs szirupos, üdítős jellege. Finom, izgalmas és nagyon frissítő. Utóíze meggyes, édes-fanyar és „kell még” íze volt neki. Csak ajánlani tudom, s nemcsak azoknak, akik szeretik az ízesített söröket, hanem mindenkinek, aki a kíváncsiságtól vezérelve kipróbálna egy különleges habos nedűt. Egészségünkre!


Gyártotta: Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.
Származási hely: Magyarország
Itt vásároltam: Merkúr (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 3,79 lej
Kiszerelés: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4%
Eredeti extrakttartalom: –
IBU (keserűségi index): –
Színe: meggyszínű
Összetevők: víz, árpamaláta, fruktóz, meggylé koncentrátumból (7,25%), almalé koncentrátumból (1%), savanyúságot szabályzó anyag: citromsav, természetes színezék, aroma, komlókivonat, élesztő
Típus: gyümölcsös sör (Fruit Beer)
A sör pontszáma: 6/10 (Untappd: 3.0/5.0)
Ebből fogyasszuk: shakeres pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 11–13ºC
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: soproni.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése