2018. június 7., csütörtök

Noroc

Olcsósága miatt úgy voltam ezzel a habos nedűvel, hogy a fene akarja megkóstolni. Nemrégiben netes szörfözés közben rákerestem a Noroc sörre, és kisebb meglepetésemre kiderült, hogy az évek során háromszor (2004, 2006 és 2011) is díjazták. S mint gondol ilyenkor a fafejű székely: ennyi kitüntetésessel a háta mögött egy aranysárga főzet nem lehet annyira rossz, így vettem magamnak egyet. Megelőlegezve a továbbiakat, már az elején leszögezem egyáltalán nem gagyi a Noroc.


Szerintem ott van a kutya elásva, hogy a gyártó összerakott egy közepesen jobbacska sört, ám keveset költ annak a marketingjére. Talán azért is árulják ennyire olcsón, mert a sörgyárnem akar kiszorulni az alsó kategóriás italok piacából, hiszen nálunk – sajnos – nagy a kereslet a kevés pénzért megvásárolható sörök iránt. Az is benne van a pakliban, hogy a Bergenbier nem is tudná magasabb áron eladni a Norocot, hiszen felhozatalában olyan söröket találunk, mint a Bergenbier ALE, a Beck’s, a Staropramen vagy éppen a Stella Artois.


A közepesen testes sörnek kiöntéskor dús, fehér habja van, ami pillanatok alatt elvékonyodik és lassan el is tűnik. Illata elfogadható, semmi különlegesség nincs benne, íze kezdetben lágy és édeskés, a korty végén viszont száraz és kissé fanyar. Ezek mellett vizezettnek tűnt a Noroc, de nem annyira, hogy zavaró legyen. Az összetevői között megtaláljuk a kukoricát is, s talán emiatt is van megbélyegezve ez a folyékony kenyér. Összességében a Noroc nem a legrosszabb román sör, amit valaha ittam, ám nem lesz soha kedvenc belőle. Ha a kíváncsiság vezérel, akkor nyugodtan kóstoljátok meg, ha pedig startból csapnivalónak, vagy pocséknak tartjátok, akkor kerüljétek el és nem maradtok le semmiről. Egészségükre!


Gyártja: Bergenbier Rt. (Molson Coors)
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: Zöld bódé (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 1,50 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,5%
Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, sörárpa, kukoricadara, komló
Típus: világos sör
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 5/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen, ha nincs más és eszeveszettül sörözhetnékem támadt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése