2018. május 31., csütörtök

Huszonkétmillió eurót fektetnek a japánok két erdélyi sörgyárba

Az Ursus Breweries brassói gyára | Fotók: ursus-breweries.ro
Egyre több, viszonylag drága és jó minőségű sört iszunk, az alkoholmentes termékek forgalma szintén nő. Növeli brassói és temesvárigyárainak termelési kapacitását az Ursus Breweries Rt.tulajdonosa, az Asahi Breweries. Ezt a japán cégcsoport európai vezérigazgatója, Paolo Lanzarotti jelentette be, egy lengyelországi sajtótájékoztatón, melyen az Asahi Breweries Europe Group tavalyi gazdasági eredményeit ismertették. A 22 millió eurós befektetésre az idei év folyamán kerül sor.

„A romániai piac lassú ütemben fejlődik, s ez a tendencia folytatódni fog az elkövetkező időszakban is. A prémium kategória jelentősége rohamosan fog nőni. Az üzlei kilátások jók, nagyon elégedettek vagyunk a romániai történésekkel” – nyilatkozta Lanzarotti.


A japán Asahi csoport tavaly vette meg az Ursus Breweries Rt.-t, több más közép-európai leányvállalattal egyetemben, a dél afrikai SABMillertől. Az 1400 alkalmazottat foglalkoztató Ursus a legnagyobb hazai sörgyártó, piaci részesedése 36 százalék körül van. A vállalat mindhárom vezető márkája, a Timișoreana, az Ursus és a Ciucaș, erdélyi gyökerű.

Az Ursus-termékek a legkelendőbbek

Jelenleg az Ursus Breweries termékei a legkelendőbbek a prémium-, a középkategóriás- és az olcsó sörök között is. A szuper-prémium az egyetlen piaci szegmens, melyben nem éllovas a cég, ám ezt a pozíciót is megcélozták az Asahi Super Dry közelmúltban történt piacra dobásával. Ez a legnépszerűbb japán sör, a Felkelő Nap Országában eladott minden második sör Asahi Super Dry.

A hazai sörfogyasztás 2 százalékkal nőtt 2017-ben, egy átlagos romániai lakos 82 litert eresztett le a torkán. A piaci adatok azt mutatják, hogy a fogyasztói szokások átalakulóban vannak, a tavalyi volt sorozatban a második év, amikor esett a pillepalackos termékek eladása. A csökkenés ellenére a műanyag palackos sör a teljes eladott mennyiságnek még mindig az 50,9 százalékát tette ki.


Ezzel párhuzamosan megugrott a drágább, minőségi sörök iránti kereslet. Ezt a jelenséget jól példázza, hogy a második legnagyobb romániai gyártónak számító Heineken árbevétele 4 százalékkal csökkent, ám a névadó márka eladásai 10 százalékkal nőttek. Ennél is parádésabban teljesített a Carlsberg, a világ legnépszerűbb dán söréből 21 százalékkal többet ittunk, mint egy évvel korábban.

Az alkoholmentes iránt is nőhet a kereslet

A szakemberek arra számítanak, hogy a prémium kategóriás termékek mellett az alkoholmentes sör lesz a növekedés motorja az előttünk álló időszakban. „Minden piacon kétszámjegyű növekedést tapasztalunk. Kizárt, hogy Romániában ne játszódna le hasonló fejlődés, hogy ne duplázódna meg a piac 3-4 év alatt” – véli Grant Mckenzie, az Asahi Breweries Europe Group marketing menedzsere. Tavaly az idehaza eladott sör 2,6 százaléka volt alkoholmentes, míg például Szlovákiában ez az arány 13,2 százalék.


A szakemberek idén is a sörfogyasztás lassú, 2 százalék körüli növekedésére számítanak. A gyártók malmára hajtja a vizet, hogy néhány héten belül kezdődik a labdarúgó világbajnokság, s az ilyen jellegű világversenyek mindig felfelé srófolják az eladásokat. (Forrás: maszol.ro / Pengő Zoltán)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése