2019. március 29., péntek

Hacker-Pschorr Weissbier


Tavaly ősszel a családdal és a barátainkkal egy újabb hosszú hétvégét töltöttünk az esztelneki Réba Panzióban, és arrafelé tartva megálltunk a kézdivásárhelyi Kauflandban vásárolni. Ott bukkantam erre a búzasörre, s őszintén megvallva a roppant elegáns külseje miatt vettem meg a Hacker-Pschorr Weissbiert. Bíztam benne, hogy nem veszek zsákbamacskát, és nem is csalódtam a szűretlen, mézarany színű főzetben.



Csak azután nyitottam meg a csatos üvegű seritalt, miután lehűtöttem a megfelelő hőmérsékletre, hiszen az üzletben kissé meleg volt. Búzasörös pohárba kiöntve, a nedűnek szép és hatalmas volt a fehér habkoronája, amely sokáig megmaradt. Illata jellegzetesen, de mondhatnám azt is rá, hogy vérbeli búzasörös: gyümölcsös (banános) és kellemesen édeskés. Már az első korty után rájöttem, hogy prémium kategóriás sörrel van dolgom! Az íze krémes, kellően édes, és kevésbé érződik rajta a búzasöröknél megszokott savanykás zamat. Érezni benne a pörkölt búzát és az élesztőt, de egyben gyümölcsös és fűszeres is. Utóíze enyhén kesernyés, de gyorsan lecseng. A közepesen testes sör roppant üdítő hatású és könnyen iható, s azt kell mondanom, hogy a Hacker-Pschorr Weissbier megérte minden baniját, amit kifizettünk érte. Egy ízig-végig német sör, amelyet meg lehetne szokni – hiszen az ember a jót hamar magáévá teszi –, ám egy picit sokba kerül. Ha a közeljövőben kimondottan búzasörivásra adnám a fejem, ez volna a legmegfelelőbb választás. Aki még nem kóstolta, mindenképp tegye meg, mert egy kiváló, finom sörről van szó. Egészségünkre!


Gyártja: Hacker-Pschorr Bräu
Származási hely: Németország
Itt vettem/kitől kaptam: Kaufland (Kézdivásárhely)
Ára: 8,50 lej
Kiszerelése: csatos üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5,5%
Keserűségi index (IBU): 13
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, élesztő, komló
Típus: búzasör (Weissbier – Hefeweizen)
Színe: mézarany
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: határozottan, még ha csak néhanapján is
Weboldal: www.hacker-pschorr.com


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése