2019. március 19., kedd

Trooper (Iron Maiden)


Nem vagyok nagy Iron Maiden-rajongó, de azért ismerem egy-két dalukat. Már régóta tudok a Trooper sörükről, s amikor felfedeztem a Kauflandban, kapva kaptam az alkalmon, és vettem is egy üveggel belőle. A habos nedűről azt kell tudni, hogy 2013-ban dobták piacra, és nevét a legendás angol heavy metal együttes egyik dala ihlette (The Trooper).



A roppant metálos külsejű serital fehér habja nem volt túlzottan dús, ám az ujjnyi habkorona hosszan megmaradt, és illatos is volt egyben. A világos barna színű főzet illata markáns és fűszeres, s emellett gyümölcsös – barack, citrusos – aroma is megütötte az orromat. Megítélésem szerint íze lágy és könnyű, kesernyés, de nem túlzottan és érződik rajta a pörkölt maláta zamatja is. Úgy éreztem, hogy minden egyensúlyban van benne, ami a főzde remek munkáját dicséri. Utóíze erős és markánsan keserű, de nem zavaró, így akár a hölgyek is kedvelhetik. A Troopernek nem magas az alkoholtartalma, ám mindent összevetve egy igazi sörkülönlegesség, amit lehet szeretni, vagy sem. Nekem tetszett, nem lopta be magát a szívembe, mivel különösebben nem kedvelem az angol ale típusú söröket, és az ára is egy picit borsos. Ha még nem kóstoltátok, mindenképp tegyétek meg, mert megéri! Egészségünkre!


Származási hely: Anglia
Itt vettem/kitől kaptam: Kaufland (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 12,19 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,7%
Keserűségi index (IBU): 35
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, háromféle komló, sörélesztő
Típus: Félbarna angol ale (Premium Bitter / ESB)
Színe: világos barna
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: pintes pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: meggondolandó, mivel egy picit drága





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése