2019. július 5., péntek

Paulaner Hefe-Weißbier Dunkel


A 40. születésnapomra kaptam ajándékba, több másik sörrel egyetemben. A sörkoszorúban ott volt a testvér, a Münchner Hell is, amiről hamarosan szintén érkezik a véleményezés. A Paulanert mindig is kissé drágának ítéltem meg, de most, hogy már túl vagyok a kóstoláson, szerintem megéri a pénzét, mivel egy jó sör. Igazi német habos nedű, ami gyorsan az ember kedvence lesz. Már többször írtam, hogy én mostanság jobban szeretem a barna söröket, mint szőke társait, és ez a Paulaner Hefe-Weißbier Dunkelre is érvényes, hiszen erős 8-ra osztályoztam.



A szép, lágy és több centi vastag habkorona alatt opálos barna színű sör bújik meg, már az illata is finom. Egyszerre édes és friss, de fűszeres és gyümölcsös jegyeket is érezni rajta. A felsőerjesztésű Paulaner Hefe-Weißbier Dunkel íze akárcsak a búzasöröké, azaz citrusos és banános, amihez mintha némi csokoládét is kevert a sörmester.



A korty végén és az utóízben felüti a fejét az enyhe pörköltségű kávé zamatja, ami egy kis fűszerezettséggel cseng le. A közepesen testes és szénszavas serital roppant krémes és itatja magát, s nyugodtan kijelenthetem, remekre sikeredett a búza- és a barna sör összeházasítása. Mi tagadás, tudnak sört főzni a németek. Csak ajánlani tudom! Egészségünkre!


Gyártja: Paulaner Brauerei
Származási hely: Németország
Itt vettem/kitől kaptam: -
Ára: ajándék
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5,3%
Szárazanyag-tartalom: 12,3ºP
IBU (keserűségi index): 12,6
Összetevők: víz, árpamaláta, búzamaláta, élesztő, komló
Típus: barna búzasör (dunkelweizen)
Színe: opálos barna
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: korsó, búzasörös pohár
Megérte megkóstolni?: határozottan
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.paulaner.com


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése