2019. július 11., csütörtök

Szűretlen Csíki Sör



A csíkszentsimoni Csíki Sör Manufaktúra tavaly év végén, talán decemberben két új habos nedűt is piacra dobott. Előbb érkezett a Csíki Vadmálna Vitaminsör (ez egy későbbi értékelés tárgyát képezi), majd kevés időre rá jött a Szűretlen Csíki Sör. Ez utóbbit vettem most nagyító alá, s már előlegben annyit elárulók, hogy a hetesre pontozott Csíki Barna Sör (újabban Tiltott Csíki Barna) és Tiltott Csíki Krém Sör után ez a Hargita megyei gyár harmadik legjobb seritala. Amúgy hatost adtam rá.


Szerintem jó marketinghúzás volt a papírtasakba csomagolt sörösüveg, amit azóta a „helyi rivális”, a Ciuc is átvett. Maradt a székely címerrel díszített zöld üveg, a papírcsomagolás egyik oldalán a név található, a másikon pedig minden információt megkapunk a kezünkbe tartott Szűretlen Csíki Sörről.


A kézművesnek egyáltalán nem mondható sörnek illata malátás és erősen élesztős, s ezek mellett egy picit émelygős is. Habja fehér és sűrű, de viszonylag gyorsan elapad, színe pedig opálos arany szűretlen és nem pasztörizált mivolta, illetve az élesztős lerakodás miatt. Nem tudtam eldönteni, az íze édeskés-e, vagy inkább savanykás, de mindenképp volt neki valami gabonás, malátás beütése. Erős szénsavasság ellenére kissé vizezettnek éreztem, utóíze jellegtelenül kesernyés. 


A Szűretlen Csíki Sör élesztősejteket tartalmaz, a gyártó ezzel növelve a habos nedű tápértékét és B-vitamin-tartalmát, amelyek az emberi szervezet számára előnyösek és csökkentik a másnaposság hatását. Az utóbbi dolgot sajnos nem tudom sem alátámasztani, sem megcáfolni, mert sosem ittam annyit belőle, hogy másnapos legyek. Nem a legjobb, ám iható sör. Egészségünkre.

Gyártja: Csíki Sör Manufaktúra
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: Bertis 1 (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 4,15 lej/csereüveg nélkül 5,65 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 6%
Keserűségi index (IBU): -
Összetevők: víz, árpamaláta, komló és tartalmaz sörélesztőt is
Típus: szűretlen világos bock-sör (Bock/Hell)
Színe: opálos arany
A sör pontszáma: 6/10
Ebből fogyasszuk: korsó, lageres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.csikisor.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése