2020. június 23., kedd

Dreher Bak


Minden hiányossága ellenére a Dreher az egyik kedvenc magyarországi – nagyüzemi – serem, így roppant megörvendtem, amikor ajándékba kaptam egy dobozzal, az új ruhába öltöztetett baksöréből. A kétféle, bajor- és karamellmalátával készült sört én egy korsóba öntöttem ki, de ha kellemesebb illatélményt szeretne az ember, akkor ezt a sötétbarna főzetet konyakos pohárba is kiöntheti. Aki nem tudná, annak elárulom, hogy ezek esetében az öblös hasrész és a szűkülő felső rész az aromák érzékelésében nyújt segítséget. Legfőképp az erősebb és testes sörök számára ajánlott.


E kis kitérő után kanyarodjunk vissza a Dreher Bakhoz. Bézs, barnás habkoronája dús és meglepően lassan apadt, továbbá krémesnek, illetve puhának bizonyult. Már az aromájában felfedeztem a pirított maláta illatát, amit karamellás, csokis jegyek egészítettek ki. Íze szintén malátás, emiatt édeskés. A karamella és a csoki mellett lágy kávé zamata is volt a sörnek, ami egy kis keserűséget, ezáltal komlósságot is adott neki. A közepesen testes Dreher átlagosan szénsavas, magas (7,3%) alkoholtartalma miatt erős, ám ez egyáltalán nem érződött rajta. Összességében finom, zamatos és nagyon ízletes, megfelelően kiegyensúlyozott, s csak ajánlani tudom. Csak egy baja van, éspedig az, hogy itthon nem lehet kapni. Egészségünkre!


Gyártja: Dreher Sörgyárak Zrt.
Származási hely: Magyarország
Itt vettem: –
Ára: ajándék
Kiszerelése: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 7,3%
Szárazanyag-tartalma: –
IBU (keserűségi egység): 24
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, komlókivonat
Típus: bock - dunkler bock (baksör)
Színe: sötétbarna
A sör pontszáma: 7,5/10
Ebből fogyasszuk: korsó, konyakos pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.dreher.hu


                                                                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése