2021. május 13., csütörtök

Elixbeer pIPA


Közel másfél évvel ezelőtt egy barátomtól kaptam ajándékba ezt a sört, amelyet valamilyen okból sokáig őrizgettem a hűtőben. Talán azért idegenkedtem tőle, mert teljes egészében ismeretlen volt számomra mind a serital, mind a gyulai Elixbeer Sörfőzde… Pedig nem kellett volna, hiszen a roppant minimalista címkével ellátott folyékony kenyér elnyerte a tetszésemet, és finom is volt! Az Elixbeer pIPA amellett, hogy egy magyarországi kézműves sör, egyben egy díjnyertes magyarországi kézműves sör: a 2019-es CEBA-n (Central European Beer Award) elnyerte az aranyérmet (Champion), továbbá a kategóriagyőztesek közül is ezt a habos nedűt találták a legjobbnak, és még a verseny Média-díját is elhozta.

A szűretlen Elixbeer pIPA illata karakteres, gazdag, édeskésen citrusos, egy kis karamelles jelleggel megcsíptetve, a krémszínű habkoronája dús, tartós és tapadós, míg a színe szép barnásvörös. A pIPA nyolcféle malátából és négyféle komlóból készül, így az íze roppant összetett.



Kellően komlós, zamata keserű citrusos, amit gyümölcsösség, karamelles, malátás édesség egészít meg. Finom… Az olvastam róla, hogy mintegy tízéves fejlesztéssorozat egyik eredménye ez a sör, így határozottan ki lehet jelenteni, hogy jól összerakták, a különféle maláták és a komlók összeházasítása pedig remekre sikeredett. Közepesen testes, kissé erősebb a szénsavassága, amitől a szájban jobban felélénkülnek az ízek. Minden kortynak volt egy savanykás beütése, amitől még érdekesebb a ser.



Én eléggé behűtöttem az Elixbeer pIPA-t, de tessék neked meglepetés, ahogy melegedett, úgy lett egyre zamatosabb, ízletesebb. Utóíze határozottan kesernyés, vajmi kevés vizes érzettel. Alkoholból sincs kevés benne (6,6%), de ennek ellenére könnyen iható. Szerintem az IPA-kedvelők szeretni fogják ezt a főzetet, mivel friss, üde, fűszeres és virágos is. Én nem vagyok India Pale Ale-rajongó, ám még így is egy erős 7,5-öt adtam rá, és csak ajánlani tudom. Egészségünkre!



Gyártja: Elixbeer Sörfőzde
Származási hely: Magyarország
Itt vásároltam: –
Ára: ajándék
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 6.6%
Szárazanyag-tartalom: 15.4ºP
IBU (keserűségi egység): 46
Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, komló, sörélesztő
Típus: szűrleten vörös IPA (Red IPA)
Színe: barnásvörös (EBC: 46)
A sör pontszáma: 7,5/10
Ebből fogyasszuk: IPA-s pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: elixbeer.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése