2022. január 19., szerda

Horizont Morning Joe



Hallásból és a Facebookról már „ismertem” a budapesti Horizont Brewing söreit, így nagyon megörvendtem, amikor véletlenül rábukkantam a magyar főzde termékeire a sepsiszentgyörgyi Merkúrban. Hatféle serital közül elsőre egy Morning Joe-t, majd egy Herr Lagert tettem a bevásárlókosaramba, és fizetés után szedtem is a lábam hazafelé, hogy minél előbb megkóstolhassam az előbbit, hiszen – ahogy már többször is írtam – nagyon kedvelem a barna/fekete habos nedűket.



Már a neve, a Morning Joe is sejtette, hogy egy igazi sörkülönlegességgel van dolgom, de amikor tüzetesebben megvizsgáltam a címkéjét, a szemem megakadt a breakfast stout feliraton, már biztos voltam abban, hogy ez egy szeretem kézműves sör lesz! De reggelire sört? Mivel nem vagyok nagy kávés, ezért ezt a zabos, erősen kávés, sörös és ütős kombót el tudnám képzelni reggeli előtt vagy után, igaz, csak egy laza hétvégén. Nagyon ízlett, de ne szaladjak ennyire előre, és kezdjük a serital küllemével. A boltban a művészi és elegáns feketés–barnás–narancsos cimkéjével a Joe egyszerűen kitűnt a katonás szigorral egymás mellé felsorakoztatott horizontos sörök közül, így meg sem lepődtem azon, hogy elsőre ezt vettem le a polcról.



Illata egyszerűen megkapó: határozottan kávés, amit egy kis csokis felhang turbózza fel. Bézsszínű, apró szemű és krémes habkoronája szép, masszív, valamint tartós, ami csipkézett nyomokat hagyott a söröskehely falán. Ahogy az aromájában, úgy az ízében is a kávé dominál, és az éjfekete sör zamatában szintén ott van a csokis, édes jelleg. A pörkölt maláta és az etióp kávé robusztus karakterességét a zabpehely hozza egyensúlyba, így a tesztalanyunk kortyérzete krémes, sima és selymes volt.



A Morning Joe testes sör, mérsékelt szénsavassága miatt könnyen fogyasztható. Csak egy baja van, hogy túlzottan kávés, és emiatt nem biztos, hogy mindenkinek ízleni fog. Nekem is ezzel volt a legnagyobb bajom. Az ár-érték arányáról azonban azt gondolom, hogy teljesen rendben van, hiszen a 11 lejemért egy igazán élénkítő és érdekes sört kaptam. A stout kedvelői okvetlenül kóstolják meg, de szerintem mindenképp megér egy misét. Egészségükre!



Gyártja: Horizont Brewing
Származási hely: Magyarország
Itt vásároltam: Merkúr (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 10,99 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 6%
Eredeti extrakttartalom: 16ºP
IBU (keserűségi index): 35
Színe: éjfekete (EBC: 70)
Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, zabpehely, etióp kávé, kakaóbab, komló, élesztő
Típus: fekete sör (breakfast stout)
A sör pontszáma: 7.5/10
Ebből fogyasszuk: shakeres vagy snifter-pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: –
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: horizontbrewing.com


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése