Fotó: Pixabay |
A koronavírus-járvány időszakában sokan otthon fogyasztottak sört, ahogy a bárok és az éttermek világszerte bezártak. Egy friss kutatás eredménye szerint azonban az otthoni sörözés népszerűsége az újranyitásokat követően is megmaradt. Miközben a sörkedvelők világszerte visszatérhettek a bárokba és az éttermekbe a koronavírus-járvány enyhülésével, egy friss kutatás szerint az otthoni sörfogyasztás továbbra is népszerű.
A Statista vizsgálata arra jutott, hogy 2019-hez képest idén sokkal többen választják az otthoni sörfogyasztást, annak ellenére is, hogy ma már a bárok is világszerte kinyitottak. A legnagyobb európai gazdaságok söreladási adatai szerint, például Spanyolországban 2019-ben az otthoni sörfogyasztás a bevételek 15 százalékát adta, míg a vendéglátóhelyek 85 százalékkal járultak hozzá az összbevételhez. 2022-ben ez 17-83 százalék volt, vagyis az idei évben még nem tértek vissza a járvány előtti arányok.A bárok újranyitása ellenére is népszerű maradt az otthoni sörfogyasztás | Forrás: AFP / Justin Tallis |
Az Egyesült Királyságban ugyanez az arány 2019-ben 28-72 százalék volt, 2022-ben pedig 37-63 százalék. Németországban 2019-ben 39-61 százalékos volt az otthoni és a nyilvános sörfogyasztás megoszlása, idén pedig 48-52 százalék. Olaszországban és Franciaországban még idén is népszerűbb volt az otthoni sörözés a nyilvánosnál. Előbbi esetében idén 54-46 százalékos arányt mértek a 2019-es 45-55 százalékoshoz képest. Franciaországban pedig 2022-ben eddig 66-34 százalékos volt a megoszlás, szemben a 2019-es 55-45 százalékkal.
A Statista iparági összesítése emellett úgy számol, hogy 2022-ben a globális söripar közel
564 milliárd dolláros bevétel produkálhat. 2022 és 2025 között pedig a szektor éves bevétele 10,34 százalékkal nőhet. A legnagyobb bevételt generáló ország Kína lehet ebben az évben, 121,4 milliárd dollárral. (Forrás: ORIGO)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése