2023. szeptember 15., péntek

Steam Brew Imperial IPA


A német Privatbrauerei Eichbaum évekkel ezelőtt mind kinézetében, mind minőségében kézművesnek mondott sörkollekciót dobott a piacra. Én a Lidlben bukkantam rá a steampunk stílussal ízig-vérig átitatott folyékony kenyérre, s úgy tudom, mifelénk és egész Európában a német diszkontáruház-lánc forgalmazza a Steam Brew névvel fémjelzett habos nedűt. A felhozatalukban van egy Imperial Stout, egy Imperial IPA, egy German Red, egy Wheat Pale Ale, valamint egy Session IPA is, de emellett másik három – egy IPA Radler, egy Summer Ale és egy Porter – olyan sör, amely még nem jutott el Romániába, vagy csak én nem voltam elég figyelmes és lemaradtam eddig ezekről.


Mivel én nagyon szeretem a sci-fit, így szerelem volt első látásra, amikor felfedeztem ezeket a söröket. Azóta rendszeres fogyasztója vagyok a Steam Brew-nak és ezen belül a stout sörüknek. Most éppen nem erről lesz szó, hanem az Imperial IPA-ról, amelynek aranyszínű dobozáról egy fantasztikus, posztapokaliptikus világ köszön vissza. Ebben él a The Spark becenévre hallgató hősünk, aki egy india pale ale sörkülönlegességgel harcol a szesztilalom ellen. A háromféle komlóval készült serital alkoholtartalma meglepően magas, hiszen készítői ezt 7,8%-ra állították be, az ugyancsak nagy szárazanyag-tartalma (16,8) pedig arra utal, hogy egy minőségi termékről van szó.


A borostyánszínű Steam Brew Imperial IPA-t egy egyenes falú shakeres pohárba öntöttem ki, apró szemű, törtfehér habtakarója szép, sűrű, rugalmas és közepesen tartós volt. Illata határozottan komlós, gyümölcsös, kissé savanykás, akár azt is mondhatnánk rá, hogy jellegzetesen IPA-s. Íze komlós, kesernyés-édes, halványan fűszeres, hiányzik belőle a citrusos gyümölcsösség és mindaz, amitől igazán IPA az IPA, de mindezek ellenére roppant finom. Testes, közepesen szénszavas, zamatán is érződik az alkoholossága, és azt kell mondanom, hogy minden negatívuma ellenére ez egy vállalható német sör, és van, ahová még fejlődnie. Utóíze keserű és komlós. Én 3,99 lejért vásároltam, most viszont olyan 5 lejt kell leperkálni érte, ám ebben az árkategóriában sok romániai sört utasít maga mögé. Mindenképp ajánlom, és egészségünkre!


Gyártotta: Privatbrauerei Eichbaum
Származási hely: Németország
Itt vásároltam: Lidl (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 3,99 lej
Kiszerelés: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 7,8%
Eredeti extrakttartalom: 16.8°P
IBU (keserűségi index): 45
Színe: borostyán
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, komlókivonat, élesztő
Típus: IPA (imperial IPA)
A sör pontszáma: 6,5/10
Ebből fogyasszuk: konyakos vagy shakeres pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 8°C
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: steam-brew.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése