2023. december 4., hétfő

A nők menthetik meg a söripart?

Fotók: Pexels

A piaci környezet azt diktálja a sörgyártóknak, hogy ne csak a férfi fogyasztókban gondolkodjanak. Pedig jellemzően férfias italnak tartják a sört az emberek, amiben jelenetős szerepe volt a nőket elidegenítő marketingnek, valamint az iparág szexizmusának is. Ezzel ugyanakkor egy csomó potenciális sörfogyasztóról lemondtak a nagyvállalatok. Mivel Amerikában az alkoholfogyasztók körében a nők száma lassan meghaladja a férfiakét, az ipar hirtelen elkezdett rájuk is vásárlókként tekinteni, erről írt hosszú cikket a BBC.

A lap idézi Good Beer Hunting's Sightlines című alkoholipari szaklap szerzőjét, Kate Bernot, aki szerint nemcsak a demográfiai változások, hanem a kulturális elvárások miatt is azt diktálja a gazdasági kényszer, hogy a sörmárkák „inkluzívak” legyenek és ne csak férfiak számára gyártsanak. Bernot azt is megjegyzi, hogy egyre több női vezető van a sörgyártó cégek igazgatótanácsaiban, ami katalizálja ezt a változást. Példaként hozták Maggie Timoney-t, a Heineken USA vezérigazgatóját és Michelle St Jacques-ot, aki Millert gyártó Molson Coors kereskedelmi igazgatója.


A BBC cikke bemutatja LeAnn Darlandot és Tara Hankinsont is, a két 37 éves nőt, akik 2019-ben alapítottak egy brooklyni sörfőzdét, ami teljes egészében női tulajdonban van, és kifejezetten női vásárlókat akar megszólítani a termékeivel. „A Talea megalapításakor az volt a feltételezésünk, hogy a hozzánk hasonló nőket a meglévő kézműves sörfőzdék nem veszik figyelembe vásárlóként” – nyilatkozta Darland. Az mondta, nemcsak a női sörfogyasztókat célozták meg, hanem az LMBTQ-közösség tagjait, más kisebbségeket és tulajdonképpen bárkit, aki újonc a sörözés területén.

A sörfőzde kínálata gyümölcsös sörökből áll és a kevésbé keserű ízekre fókuszál. „Az az elképzelésünk, hogy a nők a kézműves sörökkel olyan ízprofilokon keresztül ismerkedjenek meg, amelyeket ismernek és szeretnek, hogy megbíznak bennünk, és reméljük, hogy így később a savanyú sörökön túl is kipróbálják a termékeinket.” – idézi a HVG a Talea alapítóit, akik azt mondják, jelenleg a vásárlóik 70 százaléka nő. (Forrás: HVG)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése