2023. december 15., péntek

Hacker-Pschorr Kellerbier


Amióta ismerem a Hacker-Pschorr söröket, mindig is izgalmasnak tartottam őket, mind az egyszerű, de letisztult küllemük, mind a roppant érdekes ízviláguk miatt. Négy évvel ezelőtt már véleményeztem a Weissbiert (8 pont) és a Münchner Goldot (7 pont), mindkettő belopta magát a szívembe, így nagyon izgatott voltam, amikor a kőhalmi Michell’s Marktban felfedeztem a bajor sörgyár egyik, csak számomra új termékét. Gondolkodás nélkül vettem belőle, és nagyon reménykedtem abban, hogy nem fogok csalódni ebben a pincesörben. 


Igen, jól írtam: a kellerbier németül annyit jelent, hogy pincesör. Ez egy klasszikus német szűretlen lager, ami pasztőrözetlen, általában sok komlóval és lágy szénsavassággal készül, színe az aranytól a borostyánig terjed, alkoholtartalma pedig 4,4–5,2% között mozog és rendszerint korsóból vagy éppen lageres pohárból fogyasztják.

Én egy egyenes falú korsóba öntöttem ki a Hacker-Pschorr Kellerbiert, amelynek törtfehér habkoronája dús, apró szemű, krémes és meglehetősen tartós volt. Az opálos mézsárga folyékony kenyérnek majdhogynem nincs illata, vagy ha volt, akkor az nagyon halvány. Ezért, amíg lassan ízleltem a sert, folyamatosan az aromáját kerestem, és végül egy tompa komlós, karamelles, mézes, gyümölcsös illatkavalkádot fedeztem fel. Az íze is semleges volt az elején, de aztán berobbant a malátás, mézes édesség, amit finom fűszeres, komlós és élesztős zamat fejelt meg.


Ez a Hacker-Pschorr javából rusztikus, határozottan karakteres, kellemes, és ki kell mondani, hogy semmi sincs túltolva benne. Emiatt egy picit tucatsörnek tűnt, pedig egyáltalán nem az! Nem lesz az ember kedvence, de alkalomadtán élvezetes lehet az elfogyasztása. Közepesen testes, enyhe a szénsavassága, frissítő, utóíze pedig hosszan tartó és kesernyés. Csak ajánlani tudom, és nem csak a sörkalandoroknak. Egészségünkre!


Gyártotta: Hacker-Pschorr Bräu
Származási hely: Németország
Itt vásároltam: Michell’s Markt (Kőhalom Állomás / Rupea Gară)
Ára: 5,99 lej
Kiszerelés: csatos üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5,5%
Eredeti extrakttartalom: 12,5°P
IBU (keserűségi index): 15
Színe: opálos mézsárga
Összetevők: víz, árpamaláta (Marthe, Grace, Catamaran), sörélesztő, komló (Hallertauer Herkules, Hallertauer Taurus), komlókivonat
Típus: világos sör (kellerbier)
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: korsó, vagy lageres pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 6–8ºC
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: hacker-pschorr.de

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése