2024. január 21., vasárnap

Paulaner Weissbier


A Paulaner Brauerei termékei közül eddig csak a Hefe-Weißbier Dunkel és a Münchner Hell került terítékre a Sörcsapon, így most következzen a Németország első számú búzasörének tartott Paulaner Weissbier véleményezése, amivel olvasóim felé egy régi adósságot rovok most le. Sokan kérdezték, mikor következik a világ egyik legkedveltebb nagyüzemi búzasörének a tesztje, én erre pedig mindig csak azt válaszolgattam, hogy egyszer...


A jó múltkorában valamiért betévedtem a sepsiszentgyörgyi Supecóba, ahol nagy meglepetésemre kevesebb mint 7 lejért dobták utánam ezt a sört. Nem sokat gondolkoztam, és el is kaptam egyet, amelyet aztán valamiért jó sokáig őrizgettem a hűtőben. Pedig nem kellett volna, hiszen a Paulaner Weissbier tényleg egy jó kis söröcske, s itthon, az olaszoknál, a németeknél is kóstolva rá kellett jönnöm, hogy ilyen az a habos nedű, amelynek nem változik folyamatosan a minősége, és mindig ugyanazt a sörös élményt nyújtja az embernek.


Illata intenzív, friss, illetve egy picit savanykás volt, ám az aromáját igazából a malátás, az élesztős és banános jegyek határozták meg. A serital színe az élesztőtől zavaros, vagy ha jobban teszik, fátyolos és sötétebb aranysárga, amelyet a törtfehér, kis szemű, krémes, dús, tartós és erős habtakaró még szebbé varázsolt. Az ízében egy picit csalódtam: a korty eleje vizezettnek, kissé semlegesnek, csípősnek, ám frissnek tűnt, majd ezt követően berobbant a búzamaláta, az élesztő és az érett banán hármasa, amit egy halvány savanykásság tett egésszé.


Lassan jött elő a citrusos, édeskés és gyümölcsös jellege, s ennek a Paulanernek majdhogynem nem is volt érezhető a keserűsége. Telt, közepesen szénsavas, utóíze pedig élesztős és malátás-édeskés. Valamiért többet vártam tőle, összességében pedig ez egy jó ivósör, s nem csak a nyári hőségben lehet élvezhető. Mindenkinek ajánlom, s végszóként még csak annyit, hogy egészségünkre!


Gyártotta: Paulaner Brauerei
Származási hely: Németország
Itt vásároltam: Supeco (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 6,79 lej
Kiszerelés: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5,5%
Eredeti extrakttartalom: 12,5°P
IBU (keserűségi index): 16
Színe: zavaros sötétebb aranysárga
Összetevők: víz, búzamaláta (Helles, Dunkles), árpamaláta (Pilsner, Münich), sörélesztő, komló (Herkules)
Típus: búzasör (weissbier)
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Ajánlott fogyasztási hőmérséklet: 8°C
Megérte megkóstolni: igen
Újra vennék/innék: igen
Weboldal: paulaner.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése