2024. január 3., szerda

Zuhanórepülésben az USA-ban a sörfogyasztás, 25 éve volt legutóbb ilyen mélyponton

Az ezredforduló óta nem fogyott ilyen kevés sörital az Egyesült Államokban. Legutoljára 1999-ben esett 200 millió hordó alá az éves eladás. A felmérések alapján az átlag amerikai fogyasztó nem csak a sörnek fordított hátat, az össz-alkoholfogyasztás is csökkenő tendenciát mutat.

Ahogy arról az NBC News is beszámolt, 2023 nem lett a sör éve az Egyesült Államokban. Több mint húsz esztendeje nem volt ilyen mélyponton az átlagfogyasztás, de nem csupán a sörökről van szó. Az éves összesítő alapján az amerikaiak torkán egyre kevesebb alkoholos italt csúszik le – noha ezt leginkább a sörpiac érezte meg. Legutoljára 1999-ben történt, hogy az éves eladások 200 millió hordó alá zuhantak, éppúgy, mint idén – csupán összehasonlításként, az USA jelenlegi lakossága mintegy 335 millió fő, amely a kilencvenes évek óta nagyjából 100 millióval növekedett. A szakemberek nem ismerik a pontos okokat, de abban biztosak, hogy a Bud Light esete (a sörmárka együttműködésre lépett Dylan Mulvaney transznemű színésszel, aktivistával Amerikában, a lépés erős ellenszenvet váltott ki a konzervatív körökből) nem tett jót az iparágnak.

Fotó: Pixabay

Új ellenfél, új kihívás

Lester Jones, a Nemzeti Sör Nagykereskedők Szövetségének vezető közgazdásza szerint nem csupán a csökkenő alkoholfogyasztás, hanem a piacra újonnan bevezetett üdítőitalok alkoholos termékei is vetélytársává váltak a sörnek. A világ legnagyobb üdítő- és energiaital-márkáiból több cég vezetett be cukros, alkoholtartalmú italokat a piacra, amelyek mind ugyanazt a felhasználói közeget célozzák, amelyet a tradicionális maláta- és komlóalapú termékek – idézi a közgazdászt az NBC News. A felmérésekből az is kiderült, hogy a fogyasztók 2023-ban inkább a drágább sörmárkákat preferálták. Bár az átlagfogyasztás csökkent, a vezető cégek árai lekövették a növekvő inflációt – esetenként felül is múlták azt –, így a pénzügyi stabilitásukat képesek voltak megtartani. Továbbá hiába csökkent az USA-ban a fogyasztás, a nemzetközi piac továbbra is erős maradt. Az Egyesült Államokban is nagy népszerűségnek örvendő kézműves sörök piaca a szakemberek szerint mára kimerült. Jelenleg a fogyasztók számos termék közül választhatnak a tradicionális söröktől a kézműves változatokon át egészen az újonnan megjelenő alkoholos italokig. Lester Jones szerint nehéz éven van túl az amerikai söripar. A hullámzó gazdasági helyzet és a túltöltött iparág együtt komoly kihívás elé állította a gyártókat. (Forrás: Index / Rimay Ádám)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése