![]() |
Fotó: Pexels |
![]() |
Fotó: Pixabay |
Az elmúlt 23 évben több mint 15 ezer pub zárt be a szigetországban, nagyrészt azért, mert a fiatalabb generációk egészség- és fitneszcentrikusabbak, ráadásul idejük is kevesebb van, mint a szüleiknek. Egy év eleji felmérés szerint a 18–24 év közöttiek 44 százaléka fogyaszt alacsony alkoholtartalmú, vagy alkoholmentes italt. Részben az ő visszacsábításuk, részben amiatt, hogy az új alkoholadó-rendszer alacsonyabb kulcsot szab a gyengébb sörökre, idén 86 százalékkal nőtt az ilyesmit kínáló vendéglátóipari egységek száma.
Rekordmennyiségű alkoholmentes sör fogy az idén
Meg is lett az eredmény: az italgyártó és vendéglátóipar legnagyobb és legbefolyásosabb kereskedelmi szövetsége, a British Beer and Pub Association (BBPA) december 5-én nyilvánosságra hozott előrejelzése szerint rekordot jelentő 140 millió pint (több mint 79 millió liter) alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú sört adnak el az idén a pubokban. Ez 12 százalékos növekedés a tavalyihoz képest, számolt be a Sky News hírtelevízió internetes kiadása. A gyenge sörök terjedését mutatja, hogy míg 2019-ban a pubok csak két százalékában kínálták csapolva, ma már nyolc százalékában kapható.
![]() |
Fotó: Pexels |
A BBPA még tovább menne, sürgeti a kormányt, hogy az értékesítés ösztönzése és a gazdaság fellendítése érdekében hangolja össze a küszöbértékeket más országokéval. Az Egyesült Királyságban ugyanis az „alkoholmentesség” jelenlegi küszöbértéke 0,05 százalék ABV (alkohol térfogatszázalék), míg más nemzeteknél ez 0,5 százalék is lehet. A kereskedelmi szövetség szerint a küszöbértékek összehangolása méltányosságot biztosítana a brit sörfőzők számára.
Fogy azonban a hagyományos sör is, a Guinness majdnem teljesen
Isszák azonban a britek a hagyományos söröket is, a Guinness ír gyártó például kénytelen volt korlátozni a brit puboknak és bároknak szállított mennyiséget, annyira megnőtt az utóbbi hetekben a kereslet az ital iránt. A The Times szerint a megugrás nagyrészt a „Guinnfluencereknek” köszönhető, akiknek a kampánya igen népszerűvé tette a sört a nők között. Hozzájárultak azonban az eladások nagymértékű növekedéséhez a novemberi nemzetközi rögbimérkőzések is. A pubok egy része is pánikszerűen próbálta a piacon feltölteni a készleteit, ami további hiányt okozott.
![]() |
Fotó: Pixabay |
Százszázalékos kapacitással termelnek, de nem elég
Sajtóértesülések szerint a Guinness tulajdonosa, a Diageo hetente változó szinten szabja meg a rendelhető mennyiséget, így akarja biztosítani, hogy a cégnek elegendő készlete legyen az ellátási láncban, hogy elkerüljék a pánikszerű vásárlásokat és a hiányt. „Az elmúlt hónapban rendkívüli fogyasztói keresletet tapasztaltunk a Guinness iránt Nagy-Britanniában” – nyilatkozta a hírtelevíziónak a Diageo szóvivője. „Maximáltuk a kínálatot, és proaktívan dolgozunk együtt ügyfeleinkkel, hogy a lehető leghatékonyabban kezeljük a forgalmazást a kereskedelem számára” – tette hozzá.
![]() |
Fotó: Pixabay |
A BBC értesülése szerint a sörfőzde 100 százalékos kapacitáson termel, de az eladásai éppen ellentétesek a piaci trendekkel: míg a csapolt sör fogyasztása július és október között összességében némileg csökkent, a Guinnessé több mint ötödével nőtt. A Diageo fejleszti a dublini sörfőzdéjét és egy újabbat is épít Kildare megyében, a sört pedig Lweis Capaldi skót énekessel és Jason Momoa amerikai színésszel is népszerűsíti. (Forrás: Világgazdaság / M. Cs.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése