2016. december 1., csütörtök

Mythos

Fotó: unsplash.com

Különösebb logikát nem követve, egy ajándékba kapott holland sör (Grolsch Kornuit) után következzen egy görög habos nedű, amire a Lidlbe bukantam véletlenül. Addig még sosem hallottam, kóstoltam a Mythost, ám amikor felfedeztem, gondolkodás nélkül vásároltam belőle néhány dobozzal. Éppen öcsémékhez ugrottunk fel látogatóba, így oda is vittem, és neki is ízlett. A zöld dobozos és háromszorosan díjazott világos aranysárga főzet sikertörténete 1997-ban kezdődött, amikor is az 1968-ban alapított és időközben Mythos Brewery SA-ra keresztelt sörgyár piacra dobta az unikornissal fémjelzett seritalát. A hellén üzem sem kerülhette el sorsát, mivel 2008-ban felvásárolta a Carlsberg Group, a dán multi pedig 2015-ben Olympic Brewery SA-re változtatta a gyár nevét. A leghíresebb görög sörnek mondott Mythos azóta meghódította a világot, hiszen jelen pillanatban több mint 30 országban kapható, többek közt nálunk is.

A Mythos illata enyhe, könnyű malátás és gabonás jegyekkel. Pohárba kiöntve gazdag és tömör habot kaptam, ami csak lassan esett össze. Íze malátás, ezt remekül egészít ki a gyümölcsös felhang és a komlóság, továbbá enyhe édessége és a hosszan tartó utóíze egyszerű kompakt zamatot kölcsönöz neki. A reklámszöveg szerint minden egyes cseppje élvezetes és frissítő, ám én azt mondanám, hogy a Mythos nagyon korrekt ivósör, amit az ember nyugodtan szüpürcsölhet a napsütötte görög tengerparton. Csak ajánlani tudom. Egészségünkre!



Gyártja: Olympic Brewery SA
Származási hely: Görögország
Itt vásároltam: Lidl (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 2,99 lej
Kiszerelés: doboz
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,7%
Szárazanyag-tartalom: 12ºP
IBU (keserűségi index): 14
Szín: világos aranysárga
Összetevők: víz, árpamaláta, maltóz szirup, komló és sörélesztő
Típus: világos sör (lager)
Sör pontszám: 7/10
Ebből fogyasszuk: lageres pohár
Újra vennék (innék)?: igen
Megérte?: igen
Weboldal: mythosbeer.gr

FRISSÍTÉS:
azóta kipróbáltam az üveges változatát is, ami szintén ízlett, és nemrégiben egy megnövelt alkoholtartalomú (5%) Mythost is legurítottam. Az elmúlt években megjelent a hidegen szűréssel készült Mythos Ice, a frissítő citromos Mythos Radler és a Mythos 0.0%, utóbbi pedig alkohol nélkül kínálja a hellén sör legjavát… Reméljük, hogy előbb vagy utóbb mindegyik kézre kerül és így tesztelhetjük, véleményezhetjük őket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése