2018. május 2., szerda

Tiltott Csíki Jégáfonya Sör


A Csíki Sör Manufaktúra csak úgy ontja magából az újabbnál újabb söröket: az elmúlt év végén piacra dobták a Tiltott Csíki Krémsört, majd következett a 100 napos Csíki Krémsör és nemrégiben megjelent a Tiltott Csíki Jégáfonya Sörük. Az első tetszett, a másodikban csalódtam, az utóbbiról, mit is mondjak... Szerintem – és ebben a véleményemben többen is megerősítettek – a Jégáfonya Sör bűngyenge. 

Ittam már ennél sokkal jobb gyümölcsös habos nedűt! Ha valaki egy ilyen típusú sör készítésére adja a fejét, akkor azt csinálja meg rendesen, mert ez nem több, mint egy furcsa színű és szirupízű toroköblítő. A belgák tudnak jó gyümölcsös sört főzni, de a csíkszentsimoniak mentségére szolgáljon, ők évszázadok óta csinálják ezt, és úgy gondolom, hogy az ízesített főzetek terén van, amit javítania a Hargita megyei manufaktúrának. 


A Tiltott Csíki Jégáfonya Sör illata gyógyszeresre sikeredett, habja dús, rózsaszínes és tartós, maga a nedű meggyszínű. Íze édes, s minden hiányzik belőle, amitől sörnek – még ha gyümölcsösről is van szó – lehet nevezni egy sört. Csak azért nem öntöttem kagylóba ezt az üveg seritalt, mert húsvét nagypéntekén nyitottam ki, és szentségtörésnek számított volna a pazarlásom. Sajnos ez a sör megbukott nálam, de nagyon, hiszen 1-es értékelésnél nem tudtam jobbat adni neki. Befejezésül van egy tanácsom: csak azok kóstolják meg a Csíki Sör új termékét, akikben van egy kis kalandvágy, vagy roppant kíváncsiak és nyitottak az újdonságra. Egészségükre!

Gyártja: Csíki Sör Manufaktúra
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: Bertis 1 (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 4,50 lej (csereüveg nélkül: 6 lej)
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 4,7%
Összetevők: 91% Tiltott Csíki Sör (víz, árpamaláta, komló) és 9% áfonyalé
Típus: gyümölcsös sör (Flavored - Fruit)
Színe: meggy
A sör pontszáma: 1/10
Megérte megkóstolni?: nem
Újra vennék/innék?: soha többé!
Weboldal: www.csikisor.hu


2 megjegyzés:

  1. Ennyire rossz lenne, te Ferenc? Vagy csak nem voltál szomjas?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sőt, még annál is rosszabb. Szerintem az a Csíki Sör mostani leggyengébb terméke, s még a Csíki Mézes Sörön is túl tesz és az sem egy nagy durranás! Ízlések és pofonok, kinek a pap, kinek a papné! Én őszintén nem ajánlom!

      Törlés