2018. augusztus 27., hétfő

Amstel


Mindig úgy voltam vele, hogy az Amstel a legjobb sörök közé tartozik. Lehet, hogy ez így is volt/van, de ez a holland aranysárga főzet, amit nálunk forgalmaznak, ez elég középszerű és még drága is. Nem tudom, hogy a közértben mennyi egy üveg/doboz ára, de amit én vettem – egy születésnapi zsúr alkalmával –, egy picit sokba került, és azért a 10 lejért vajmi kevés sörös élményt kaptam. Egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor ittam már Amstelt, s ha nem csal az emlékezetem, akkor mindig valami jeles nap volt, és mindig jól esett ez a habos nedű. Most ünnep sem volt, hiszen nálunk még javában zajlott a lakásfelújítás, és csalódtam is az Amstelben...

De ne szaladjunk ennyire előre, és vegyük sorra a dolgokat. Nem tudom miért, de ez a sör a megnyitástól az első kortyon át egészen az utolsóig unalmas volt. Illata semleges, színe pedig egy megszokott lageré, s ha nem csaltak az érzékeim, akkor a kesernyés íze enyhe édeskés utóízzel társul. Nem tudom megmagyarázni, de valami hiányzott belőle... A közepesen testes seritalnak tartós és fehér volt a habkoronája, ami meglepő módon sokig megmaradt. Még ezek ellenére sem győzött, mert slamposnak, egyhangúnak és jellegtelennek tűnt. Biztos sokan nem osztoznak majd a véleményemben, ám nekem most ez csengett le a 330 milliliternyi ser elfogyasztása után. Egészségünkre!



Még egy gondolat: a reklám szerint 1870 óta az Amstel Európa egyik legkedveltebb söre, nevét pedig az Amsterdamot átszelő Amstel folyóról kapta.

Gyártja: Amstel Brouwerij BV
Származási hely: Hollandia
Itt vettem/kitől kaptam: Bobowling (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 10 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5%
Összetevők: víz, árpamaláta, sörárpa, komló kivonat
Típus: világos sör (lager)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 6/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen, de egy igazi hollandot
Weboldal: www.amstel.com


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése