2018. augusztus 9., csütörtök

Bere à la Cluj: Gaura Neagră


Több mint egy évvel ezelőtt hallottam a Bere à la Clujról, de ez idáig nem találkozott az utunk. Annyit tudtam róla, hogy kézműves sör, és azt, hogy mindenki dicséri. Nemrégiben Német barátom Kolozsváron töltött egypár napot, és meglepett egy ott vásárolt Gaura Neagrăval (Fekete lyuk). Mintha tudta volna, hogy ez nekem nagyon fog ízleni. Kevéssel később megtudtam, hogy a sepsiszentgyörgyi Szimplában is lehet kapni, így akinek a recenzióm meghozza a kedvét egy nagyszerű habos nedűhöz, az ott vehet egyet. Ez itt nem a reklám helye volt, hiszen csak közérdekű információt osztottam meg!

Május elején éppen a lakásunk felújítási munkálatai miatt voltam kissé lemerülve/lefáradva, így az egyik délután a Gaura Neagrăval jutalmaztam meg magam. A gyártó bevallása szerint ezt a típusú sörüket – mert a kincses városbéli sörmanufaktúra termékpalettáján még másik négyfajta főzet is szerepel – 26 napon át érlelték, és fogyasztás előtt 4–8 Celsius-fok közötti hőmérsékletre kell lehűteni.



Már az egyszerű küllemével felhívja magára a figyelmet ez a sör, hiszen a címkéjén egy nagy, fekete lyuk tátong, és még a kupakja is fekete. Pohárba kiöntve a seritalnak nagyon sötétbarna, majdnem fekete színe van, habkoronája pedig szerény és tört fehér, világos barnás árnyalatú. Illata erős, de nem émelygő, s érezni benne a malátát, valamint a pergelt kávét. Kissé vizezettnek tűnt nekem, de az íze kárpótol mindenért. Bársonyosan édes, de egyszerre finoman kesernyés is, s ezzel párhuzamosan a fekete csoki és karamell jegyeit is éreztem benne. A közepes szénsavasságú sör utóíze is rendben van, összességében pedig a Gaura Neagră roppant jó, korrekt habos nedű. Ajánlom, és egészségünkre!

Gyártja: Cosmopolit (O&B Kolombusz Kft., Magyarország)
Származási hely: Románia
Itt vettem/kitől kaptam: ajándékba kaptam
Ára: -
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5,0%
Összetevők: víz, árpamaláta, komló
Típus: porter
Színe: sötétbarna, majdnem fekete
A sör pontszáma: 8/10
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: határozottan
Weboldal: -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése