2019. február 14., csütörtök

Birra Moretti Alla Siciliana

A Birra Moretti regionális sörei közül másodiknak az Alla Sicilianát kóstoltam meg, amelyet egyik barátomtól kaptam ajándékba. Nem rossz ez az aranysárga főzet, ám a narancsvirággal és a narancskivonattal megspékelt habos nedű nem az én ízvilágom. 



Mivel a sör címkéjén a kalapos és szakállas bácsi korsóból issza a Birra Morettit, így én is abba töltöttem ki ezt a sörkülönlegességet. Akkor még nem tudtam, de most már tudom, hogy tévedtem, hiszen ehhez a seritalhoz egy pezsgőspohár jobban dukált volna. Hogy miért? Mondanám, hogy egyszerű a válasz, ám nem az. Én is utánaolvastam, és a szakik azt tanácsolják, hogy az intenzív illatú sörökhöz az egyenes szabása miatt a pezsgőspohár ajánlott, mivel ez segíti az illatok kipárolgását. Továbbá a pohár keskeny átmérője miatt a sör kisebb felületen érintkezik a levegővel, így az tovább marad szén-dioxidos. Na, erre varrjatok gombot! Erre én sem gondoltam, de fogadni mernék, hogy más sem... 



A Birra Moretti Alla Siciliana az alsóerjesztésű sörök közé tartozik, külseje a kézművességre hajaz, színe pedig aranysárga. Kiöntve roppant dús és fehére habkorona keletkezett a korsóban, amely csak lassan illant el. Ennek a talján főzetnek gazdag és intenzív virágos illata volt, íze pedig finom, kiegyensúlyozott és frissítő. Az enyhén szénsavas és közepesen testes sörnek könnyed kesernyés volt az utóíze. Mindezeket összevetve ez egy jó sör, még annak ellenére is, hogy kukoricadarát is használtak a készítéséhez. Lager sör lévén, számomra túlzottan „parfümös” és „gyümölcsös”, de hozza azt, amit egy ilyen habos nedűnek hoznia kell. Egészségünkre!



Gyártja: Heineken Italia SPA
Származási hely: Olaszország
Itt vettem/kitől kaptam: Német Attila
Ára: -
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5.8%
Keserűségi index (IBU): –
Összetevők: víz, olasz árpamaláta, kukoricadara, komló, szicíliai narancsvirág-kivonat, narancskivonat
Típus: világos sör (pale lager)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 7/10
Ebből fogyasszuk: pezsgőspohár (flute), shaker
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen
Weboldal: www.birramoretti.it



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése