2019. február 28., csütörtök

Delirium Tremens

Sokszor és sokat hallottam erről a rózsaszín elefánttal fémjelzett sörről, s még annál többet is vadásztam rá, amíg végül tudtam venni egy üveggel belőle. Az általam megkóstolt Delirium Tremenst a brassói Auchanban vásároltam, ám most – igaz, alkalomadtán – már Sepsiszentgyörgyön is lehet kapni.



E formabontó külsejű belga habos nedűről azt kell tudni, hogy 1989 decemberében dobták piacra, s eredetileg 9%-os volt az alkoholtartalma, amelyet 2003-ban „lecsökkentettek” 8,5-re. A felső erjesztésű Delirium Tremens 1998-ban a chicagói World Beer Championshipsen elnyerte A világ legjobb söre címet, s azóta is a földkerekség egyik legjobbjának tartják számon.



Az aranyszőke főzetet kehelyből vagy éppen tulipánpohárból illene/kellene elfogyasztani, de mivel nekem nincs ilyen, egy sima talpas söröspohárba öntöttem ki a serkülönlegességet. Hófehér, vastag, erős, tömör és szivacsos állagú habkoronája volt az aranyszőke sörnek, illata pedig egyszerűen különleges. Fűszeres, édeskés, malátás aromája lenyűgözött, ám ezek mellett az alkohol is érződött rajta rendesen. Az intenzív szénsavasságú ital íze – akárcsak az illata – alapvetően fűszeres (még mindig nem tudtam felfedezni benne a koriandert, de a szakértők szerint az) és malátás, de van egy érdekes keserű háttéríz is, amely egyáltalán nem ront a kellemes összhatáson. Utóíze egyszerre kesernyés és édes, s összességében nagyon finom a Delirium Tremens. Aki még nem kóstolta, annak melegen ajánlom, ám senkit ne riasszon vissza a rózsaszín elefántos címke. Egészségünkre!



Gyártja: Brouwerij Huyghe
Származási hely: Belgium
Itt vettem/kitől kaptam: Auchan (Brassó)
Ára: 10,25 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 8,5%
Keserűségi index (IBU): –
Összetevők: víz, árpamaláta, komló, sörélesztő
Típus: belga erős ale (Belgian Strong Ale)
Színe: aranyszőke
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: kehely, tulipánpohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: bármikor, még annak ellenére is, hogy egy picit borsos az ára
Weboldal: www.delirium.be

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése