2019. május 13., hétfő

Asahi Super Dry


Japan’s No. 1. Beer – ezzel a szlogennel reklámozzák, árulják ezt a sört világszerte... Több hónapon át vadásztam rá, amíg tudtam venni egy üveg Asahi Super Dry-t és roppant lelkesedéssel vártam azt, hogy megkóstoljam. Akárcsak a Sapporo Premium Beert, ezt is a Lidlben vettem, de ez már nem tűnt annyira jónak, mint az. Már most lelőttem a poént, de nem tudtam véka alá rejteni a csalódottságomat. Végül is nem volt komolyabb elvárásom az Asahival kapcsolatosan, de amit kaptam 3,49 lejért, az egy gagyinak tűnő habos nedű volt. Pedig nem kellene annak lennie!

Az aranyszínű sárga serital illata/szaga valamiért különleges (nem sok köze van az európai sörök aromájához), de nem tudnám megmondani, hogy mitől, és úgy gondolom, ezt az egyediséget a kukorica és a rizs kettős hozta össze. Pohárba öntve az Asahinak fehér és vékony volt a habkoronája, az is gyorsan elillant. Nagyon híg, azaz vizezettnek tűnt az első hörpintés, ám ezen negatív tulajdonsága végig kísérte a sört. Az elején édeskésnek tűnt, majd a korty vége már savanykásan keserű volt. Nem a leggagyibb, a legócskább aranysárga főzet, amit ittam, hiszen messze áll azoktól, de olyan nem tetszik íze volt neki...


Az általam kóstolt Asahit Olaszországban palackozták, s reménykedem abban, hogy ez csak a receptben és az összetevőkben hasonlíthat az igazai japán seritalhoz. Egy misét mindenképp megér az Asahi, hiszen kinek a pap, kinek a papné alapon, akár tetszhet is ez a főzet valakinek. Egészségünkre!


Gyártja: Birra Peroni Srl. (Olaszország)
Származási hely: Japán
Itt vettem/kitől kaptam: Lidl (Sepsiszentgyörgy)
Ára: 3,49 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 330 ml
Alkoholtartalom: 5,2%
Keserűségi index (IBU): 16
Összetevők: ivóvíz, árpamaláta, kukoricakeményítő, kukoricagríz, rizs, komló
Típus: világos sör (pale lager)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 5/10
Ebből fogyasszuk: pilsenes pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: igen, de legközelebb Japánban szeretnénk ilyen sört inni, hátha az jobban fog ízleni


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése