2019. augusztus 19., hétfő

Grolsch Weizen



Évekkel ezelőtt egy sajtóvacsora alkalmával a Bástya vendéglőben ittam egy-két üveggel az akkor még újdonságnak számító Grolsch Weizenből, de csak most jutottam el odáig, hogy teszteljem, véleményezzem. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a két alkalom között eltelt időszak alatt üzletben nem sok helyt láttam a holland sört, s most is egy presszóban találtam rá. A sepsiszentgyörgyi repülős barátaimmal éppen ott elő(nálunk mini)szilvesztereztünk, és kisebb meglepetésemre az itallapon ez a habos nedű is szerepelt. A családias hangulatú eszem-iszomról való hazaindulás előtt vettem a búzasörből, ami – mint később kiderült – jó döntésnek bizonyult.




Na de lássuk, milyen is a Grolsch Weizen. Miután kinyitjuk a sört, az üvegből előbb az élesztő illata kúszik ki, majd rögtön után a búza, a banán és a citrom aromája is eljut az orrunkhoz. Kellemes ez az összkép, teljes egészében búzasörös. Pohárba öntve szép fehér, krémes és tartós habja van a zavaros aranysárga színű főzetnek. A közepesen szénsavas serital íze finom: egyszerre édes, banános, citromos, és erőteljesen érződik rajta a búzamaláta zamata. Utóíze fűszeres és gyümölcsös, így nagyon frissítő és kellemes. Ez idáig azt hittem, hogy a németeken kívül más nem tud igazán jó búzasört készíteni, de a Grolsch Weizennel a hollandok bebizonyították, hogy e téren őket sem kell, nem szabad leírni! Mindenképp ki kell próbálni, hiszen megéri minden baniját! Egészségünkre!


Gyártja: Grolsch Brewery
Származási hely: Hollandia
Itt vettem/kitől kaptam: Stefi Presso & Bar
Ára: 10 lej
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5,1%
Keserűségi index (IBU): -
Összetevők: ivóvíz, búzamaláta, árpamaláta, komló, sörélesztő
Típus: búzasör (Weissbier – Hefeweizen)
Színe: zavaros aranysárga
A sör pontszáma: 8/10
Ebből fogyasszuk: búzasörös pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: határozottan
Weboldal: grolsch.com


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése