2019. november 7., csütörtök

Stella Artois


Nagy vagy éppen sok hűhó semmiért. Azt hittem, hogy elegáns és prémium kategóriás külseje miatt a Stella Artois egy egészen jó, különleges sör, ám miután megkóstoltam, rá kellett jönnöm, hogy semmi különleges nincs benne. Nem mondom azt, hogy rossz ez a habos nedű, ám annak ellenére, hogy belga, nem nagy szám... Bocsánat, román, hiszen a Bergenbier ploiești-i gyárában főzik licenc alapján, ám úgy érzem, nem nagy szakszerűséggel. Bízom abban, hogy a sors egyszer egy igazi, belga Stella Artois-val is összehoz, s akkor majd kiegészítem a mostani véleményezésemet.



Az olvastam valahol, hogy ennek a főzetnek a különleges íze 5 Celsius-fokos hőmérsékleten a legtökéletesebb, így jól behűtöttem a Stellát. Meglepetésre illatában éreztem egy kis savanykásságot, ám ennél több nem ragadt meg ezzel kapcsolatosan. Megjelenése egész jó: a lé szép aranysárga, a dús fehér habkoronája pedig mutatós, s közepes tempóban tűnik el a pohárból.

 
Ízét semlegesnek mondanám, de itt is felüti a fejét egy kis savanykásság, utóíze pedig kesernyés. Semmi érdekeset nem tudok mondani a kissé vizezettnek és könnyű testűnek tűnő Stella Artois-ról, s szerintem az nem dicséret, ha tucatsörnek nevezem. Nem lopta be magát a szívembe, de alkalomadtán nem fogom visszautasítani. Egészségünkre!


Gyártja: Bergenbier Rt. (licenc alapján)
Származási hely: Belgium
Itt vettem/kitől kaptam: ajándék volt
Ára: -
Kiszerelése: üveg
Mennyiség: 500 ml
Alkoholtartalom: 5%
Balling-fok (szárazanyag-tartalma): 11.35ºP
Keserűségi index (IBU): 26
Összetevők: víz, árpamaláta, kukoricadara, komló
Típus: világos sör (Pale Lager)
Színe: aranysárga
A sör pontszáma: 5/10
Ebből fogyasszuk: lágeres pohár
Megérte megkóstolni?: igen
Újra vennék/innék?: ritkán, de igen
Weboldal: www.stellaartois.com


                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése