A múlt év októbere és ez év szeptembere között 146 milliárd forint értékben kelt el sör a magyarországi kiskereskedelemben, ami több mint 350 millió liternek felel meg – közölte a Világgazdaság érdeklődésére
a Nielsen. A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint az előbbi
adatok értékben 10, mennyiségben 2 százalékos növekedést
jeleznek. A két mutató közti eltérés sokkal inkább a fogyasztók
minőség felé fordulásának, mint a drágulásnak tudható be.
Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy a legutóbbi felmérések szerint
a magyar sörértékesítésnek csak 65 százaléka történik a
kereskedelemben, a fennmaradó 35 százalék a vendéglátóiparba,
pontosabban az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és
szállodákat tömörítő HoReCa szegmensbe kerül.
![]() |
Fotó: Skitterphoto | Pexels |
![]() |
Fotó: Kallus György |
A Nielsen adatai szerint a
kiskereskedelmi sörforgalom csaknem 90 százalékát a hagyományos,
ízesítés nélküli sörök adták. Az ízesítettek közül a
citromos a legnépszerűbb 4 százalékos piaci részesedéssel.
Hiába keresik egyre többen a barna- és a búzasört, a statisztika
szerint az értékesítés 97 százalékát továbbra is a világos
típusok teszik ki. Más megközelítésből: a gyártói márkás
sörök 88 százalékot hasítanak ki értékben a kategória
összforgalmából, a fennmaradó részen a saját márkás sörök
osztoznak. (Forrás: Világgazdaság | Gyöngyösi Balázs)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése